Companii

Afaceri cu caramizi de 6 mil. euro pentru Mureseni

28.02.2007, 15:35 143

Compania Mureseni din Targu-Mures, producatorul de blocuri ceramice parte a grupului Kronberger, estimeaza o cifra de afaceri de 6 mil. euro in acest an, in crestere cu 10% fata de 2006.
"Preconizam pentru acest an mentinerea unui trend ascendent al vanzarilor ca urmare a dezvoltarii accentuate a pietei materialelor de constructii, care dupa estimarile noastre ar putea sa creasca in perioada urmatoare cu 10-12% fata de 2006", a declarat directorul economic al companiei, Gavri Teodor.
In 2006, compania a investit peste 2 mil. euro in dezvoltarea tehnologiilor de fabricatie si in marirea capacitatii de productie, care potrivit oficialilor companiei va fi continuat si in acest an. "Pe termen mediu, va avea loc o triere a companiilor din bransa, datorita necesitatii dotarii unitatilor de productie cu echipamente care sa asigure performanta tehnica precizata in standardele europene", precizeaza Gavri Teodor.
Reteaua de distributie dezvoltata de compania Mureseni acopera judetele Sibiu, Bistrita-Nasaud, Brasov si Mures. Firma produce si comercializeaza caramida si tigla ceramica, cel mai nou produs lansat pe piata fiind blocurile ceramice pentru pereti despartitori.
Mureseni a fost infintata in anul 1890 sub denumirea de "Fabrica de caramizi si tigle". In prezent compania produce si furnizeaza caramizi si blocuri ceramice pentru constructii, numarul de angajati ai firmei ajungand la 70 de persoane. Compania Mureseni face parte din grupul de firme Kronberger, alaturi de compania Sastuc si distribuitorul Asco Grup Bucuresti. Cele trei companii au fost unite sub grupul Kronberger in urma cu trei ani de zile, potrivit reprezentantilor companiei.
Principalul competitor al grupului Kronberger este compania Wienerberger Sisteme de Caramizi, subsidiara locala a grupului austriac Wienerberger, care detine in prezent doua fabrici de caramizi la Sibiu si la Gura Ocnitei. Tot pe piata de caramizi activeaza si Ceramica Iasi, Cemacon Zalau sau Siceram Sighisoara.
Anul trecut, piata de caramizi a ajuns la 140-150 mil. euro, impinsa de cererea ridicata de pe piata imobiliara. In plus, preturile la caramida au crescut in medie cu circa 5-10% din cauza majorarii preturilor la energie si combustibil, conform jucatorilor de pe piata.
In 2006, producatorii de caramizi au fost asaltati de comenzi din partea dezvoltatorilor imobiliari, dar capacitatile de productie limitate au permis importurilor sa detina jumatate din piata. Cele mai mari importuri de caramida provin din Ungaria, de la fabrica Wienerberger, dar si din fostele tari iugoslave, Serbia si Croatia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO