♦ În totalul vânzărilor de bunuri de larg consum din comerţul modern local, mărcile private au ajuns să aibă o cotă de piaţă de 18% în valoare şi 19% în volum ♦ Media preţurilor acestor bunuri este cu doar 10-15% mai mică decât a brandurilor, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom ♦ Vânzările de mărci private sunt concentrate „în mâinile“ a doar 25 de categorii de produse, adică doar 14% din total.
Vânzările de produse marcă privată au crescut anul trecut 9,2% în valoare, însă au scăzut în volum (ca număr de bucăţi) cu 1,7%, arată datele companiei de cercetare de piaţă RetailZoom, semn că doar scumpirile au ţinut pe plus această categorie evaluată de ZF la 3,6-4 mld. euro.
Evaluarea porneşte de la o valoare totală a vânzărilor de bunuri de larg consum în comerţul modern 20-22 mld. euro anual şi de la o cotă de piaţă a mărcilor private de circa 18% în valoare.