Companii

Analiză ZF. Care sunt cele 25 de categorii de bunuri FMCG care ţin în spate 70% din vânzările de mărci private? Lactatele, mâncarea pentru animale şi gustările dulci, printre ele

Autor: Cristina Roşca

12.04.2024, 00:07 147

În totalul vânzărilor de bunuri de larg consum din comerţul modern local, mărcile private au ajuns să aibă o cotă de piaţă de 18% în valoare şi 19% în volum  Media preţurilor acestor bunuri este cu doar 10-15% mai mică decât a brandurilor, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom Vânzările de mărci private sunt concentrate „în mâinile“ a doar 25 de categorii de produse, adică doar 14% din total.

Vânzările de produse marcă privată au crescut anul trecut 9,2% în valoare, însă au scăzut în volum (ca număr de bucăţi) cu 1,7%, arată datele companiei de cercetare de piaţă RetailZoom, semn că doar scumpirile au ţinut pe plus această categorie evaluată de ZF la 3,6-4 mld. euro.

Evaluarea porneşte de la o valoare totală a vânzărilor de bunuri de larg consum în comerţul modern 20-22 mld. euro anual şi de la o cotă de piaţă a mărcilor private de circa 18% în valoare.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO