Companii

Impactul inflaţiei asupra comportamentului de consum de sărbători: Unu din trei români va cumpăra mărci private de Crăciun, faţă de doar unu din şase europeni

Circa 37% din bugetul de Crăciun al europenilor este prevăzut pentru cadouri. În majoritatea ţărilor, ca şi în România, articolele de îmbrăcăminte, parfumurile, jucăriile, cardurile cadou şi produsele gourmet sunt primele pe lista de achiziţii pentru a fi oferite în dar.

Circa 37% din bugetul de Crăciun al europenilor este prevăzut pentru cadouri. În majoritatea ţărilor, ca şi în România, articolele de îmbrăcăminte, parfumurile, jucăriile, cardurile cadou şi produsele gourmet sunt primele pe lista de achiziţii pentru a fi oferite în dar.

Autor: Cristina Roşca

27.10.2022, 17:00 234

♦ Mărcile private sunt cunoscute pentru că au preţuri mai mici cu până la 30% faţă de brandurile consacrate.

Scumpirile pe bandă rulantă la alimente, bunuri de îngrijire personală sau pentru casă, la haine şi electro-IT îi fac pe români mai precauţi în achiziţii şi îi determină să se orienteze către produsele cu preţuri mai mici. Inflaţia de circa 15% în România este una dintre cele mai mari din Europa, aşa că oamenii resimt din plin creşterile de preţuri mai ales că salariile sunt printre cele mai mici de pe Bătrânul Continent.

„De remarcat pentru România faţă de media europeană este faptul că de două ori mai mulţi consumatori declară că de Crăciun vor apela la mărcile proprii ale retailerilor (30% vs. 16%) şi la produse de origine locală (22% vs. 15%) în categoria alimente“, spune Vasi Dragomir, NielsenIQ consumer insights lead Romania & Bulgaria. Compania de cercetare de piaţă a analizat situaţia în mai multe pieţe europene, precum Germania, Franţa, Marea Britanie, Spania, Italia, Portugalia, Turcia, Polonia, Grecia şi România, studiile fiind efectuate în perioada august-septembrie 2022.

În total, au fost realizate peste 7.700 de interviuri, iar 92% dintre respondenţi au observat creşteri ale preţurilor la alimente. Oamenii estimează că sumele plătite de ei pe produse alimentare şi articole de îngrijire personală au crescut, în medie, cu 18% din 2019 până în prezent.

Datele arată astfel că, din cauza inflaţiei, unu din trei români spune că va cumpăra mărci private de Crăciun, faţă de doar unu din şase europeni în general.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO