Companii

Analiză ZF. Piaţa de cidru pierde din avans după ce România a stat mai mulţi ani la rând pe primul loc în Europa la creşteri ale consumului

Analiză ZF. Piaţa de cidru pierde din avans după ce...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.04.2024, 17:30 117

Trendul consumului de cidru a început în România odată cu lansarea Strongbow de către gigantul HEINEKEN.

Piaţa de cidru, o nişă unde şi-au încercat norocul în special producătorii de bere, a pierdut din avânt, datele din piaţă arătând că în 2022 piaţa a scăzut pentru prima dată începând cu 2016, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la Asociaţia Producătorilor de Cidru şi Vin din Fructe din Europa (AICV), care citează datele companiei de cercetare de piaţă Global Data. Astfel, România nu mai este în top cinci ale creşterilor pieţei de cidru, poziţie pe care a stat mai mulţi ani la rând.

România este o piaţă mică pentru consumul de cidru, având în vedere că un român consumă în medie mai puţin de un litru anual. Comparativ, în Marea Britanie consumul per capita depăşeşte 11 litri anual, în timp ce în Spania sare de doi litri per capita, iar în Franţa circa un litru, conform aceleiaşi surse.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
ZF Digital Summit 2024