Companii

Armani, infrant in lupta cu Internetul

06.08.2001, 00:00 13



Armani, cunoscuta casa de moda detinuta de holdingul GA Modefine, a pierdut saptamana trecuta procesul pentru obtinerea proprietatii domeniului armani.com, drept pentru care va trebui sa se multumeasca cu utilizarea in continuare a adresei giorgioarmani.com.

Compania elvetiana a argumentat ca actualul proprietar al adresei, Anand Mani, un specialist in grafica computerizata din Vancouver, ar fi cumparat domeniul cu intentia de a crea confuzii si de a beneficia de renumele brandului Armani, practica cunoscuta in domeniu drept cybersquatting.

Mani a venit insa cu un motiv care s-a dovedit a fi imbatabil: afacerea sa se deruleaza inca din 1981 sub numele de A.R.Mani, deci ar avea cel putin aceleasi drepturi de a folosi disputata adresa de web.

Avocatii casei de moda au sustinut ca oponentul lor in proces ar fi putut sa aleaga o adresa alternativa de genul anandrmani.com, dar nu au reusit sa aduca dovezi concrete cum ca utilizarea domeniului de catre Anand Mani ar fi creat confuzii in randul utilizatorilor de Internet.

Motiv suficient pentru Organizatia Mondiala pentru Proprietate Intelectuala (OMPI) sa respinga cererea companiei Armani si sa-l scoata de sub acuzatia de cyberscuatting pe graficianul canadian. Cu toate acestea, incepand cu data de 2 august adresa armani.com nu mai este operationala.

OMPI este organism in cadrul ONU si arbitreaza acest gen de conflicte din anul 1999, pana atunci fiind frecvente cazurile in care diferite persoane cumparau domeniile cu numele unor companii sau personalitati celebre pentru a le vinde contra unor sume exorbitante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24