Companii

„Atac“ la regele centrului vechi: La Mama şi şaormeria Dristor îi fac concurenţă lui Petrescu

„Atac“ la regele centrului vechi: La Mama şi şaormeria Dristor îi fac concurenţă lui Petrescu

Autor: Cristina Rosca

14.05.2011, 16:37 3381

Restaurantele LaMama şi şaormeriile Dristor sunt unii dintre cei mai importanţijucători pe segmentul lor de piaţă şi intră astfel în competiţiedirectă cu restaurantele City Grill şi Bundetot, ambele controlatede Dragoş Petrescu, supranumit "regele centrului vechi" pentru cădeţine în această zonă mai multe localuri.

Dragoş Petrescu a fost primul om de afacericare a mizat pe această zonă, cu cinci ani în urmă, când lucrurilearătau total diferit. Mai mult, cluburile şi barurile puteau finumărate pe degete. Acum vorbim de peste o sută de restaurante şicafenele pe străzile din centrul istoric al Capitalei.

După ce s-a poziţionat strategic în centrulCapitalei cu mai multe dintre brandurile sale - Caru cu Bere, CityGrill, şaormeria Bundetot şi barul Cantina Sport Bar -, Petrescu seuită acum şi spre alte zone precum Bucur Obor sau PacheProtopopescu.

Petrescu nu a putut fi contactat ieri pentrumai multe informaţii.

Dragoş Petrescu este asociat în unele dinafacerile sale cu Daniel Mischie şi cu familia lui Marian Alecu,care a condus mai mulţi ani reţeaua McDonald's.

Mahu pune ochii pe centrulvechi

La polul opus, Cătălin Mahu, proprietarulcompaniei Trotter Restaurant care controlează restaurantele La Mamaşi cafenelele Cafepedia, intră în premieră în centrul vechi. Eldeschide astfel al optulea restaurant La Mama pe Lipscani, înapropiere de bulevardul Brătianu, în locul magazinului deîmbrăcăminte Dika.

Magazinul Dika din centrul vechi are osuprafaţă de 200 de metri pătraţi, cu 100 de metri pătraţi lasubsolul magazinului. Reprezentanţii magazinului au confirmatînchiderea acestuia în această săptămână. Brandul Dika va mairămâne astfel doar cu magazinul din Piaţa Romană, care are osuprafaţă de circa 200 de metri pătraţi.

"Restaurantul La Mama din centrul vechi seva deschide într-o lună şi jumătate, maxim două luni.Investiţia necesarăacestui proiect a fost de circa 150.000 de euro", a spusMahu.

Planurile sale în această regiunea capitalei, care în fiecare zi din vara anului trecut a găzduitcirca 60.000 de persoane, nu se opresc însă aici. Omul de afaceri,care în 1999 a pus bazele lanţului de restaurante La Mama împreunăcu Dragoş Petrescu, care după şase ani a cedat partea sa şi a decissă continue singur, cu o altă reţea - City Grill -, spune că înurmă cu circa patru ani a cumpărat un spaţiu în centrul vechi, pecare recent a început să îl renoveze şi să îlconsolideze.

Deşi nu vrea să dea detaliidespre amplasarea acestui spaţiu sau despre ce urmează să deschidă,Mahu a spus că va mai deschide alte două unităţi în zonă, şiniciuna nu va fi La Mama.

Omul de afaceri mai deţine lanţulde trei cafenele Cafepedia.

Şaorma de centrulvechi

La celălalt capăt al centruluivechi faţă de La Mama, în apropiere de Calea Victoriei şi deşaormeria Bundetot, s-a deschis la sfârşitul săptămânii trecute acincea unitate Dristor Kebap.

"Am deschis duminică o şaormerieîn centrul vechi, cu o suprafaţă de 60-70 de metri pătraţi. Anulacesta avem în plan să mai deschidem cel puţin una", a spus ŞerbanIonuţ, directorul comercial al shaormeriilor DristorKebap.

Sub acelaşi brand mai suntdeschise alte patru unităţi - în cartierul Dristor, în apropiere debulevardul Mărăşeşti, în centrul comercial Sun Plaza şi în centrulcomercial Plaza Mall.

"Încasările celor patru suntsimilare, în condiţiile în care cele două de sine stătătoare suntdeschise nonstop, iar cele din malluri se închid la zece", spune elfără a da cifre privind vânzările.

Vânzările companiei Dristor Kebapau fost de 4,6 mil. lei (circa 1,1 mil. euro) în 2009 potrivitRegistrului Comerţului. Potrivit datelor de la RegistrulComerţului, familia Pakcan controlează Dristor Kebap (unul dintrecele mai extinse lanţuri de shaormerii de pe piaţă), alături de maimulte companii cu activităţi în domeniul restaurantelor - GulluBaba, Kebab Shop şi Palmet Foods, precum şi în domeniul creşteriipăsărilor Avicola Manasia şi Ferma Manasia.

Deşi Şerban Ionuţ nu dă cifreprivind suma investită în centrul vechi, spune că într-o şaormerieinvestiţia medie este de 700-800.000 de euro.

Dristor Kebap a deschis cea de-acincea unitate în apropiere de Bundetot a lui Dragoş Petrescu,într-o zonă cu trafic pietonal intens, la doar câteva minute demers pe jos de magazinul Unirea, kilometrul zero alCapitalei.

Înainte de a deschide unrestaurant, o cafenea sau o berărie, Petrescu spune că urmăreştetraficul pietonal timp de trei zile consecutive pe toate segmenteleorare.

Traficul minim acceptat,respectiv numărul de persoane care trebuie să treacă prin faţalocalului, este de 7.000 de persoane.

Dragoş Petrescu a obţinut dinbusinessurile pe care le are 16 milioane de euro anul trecut, încreştere de la 12,4 mil. euro în 2009.

Afacerile Trotter Restaurant au fost decirca 6,9 mil. euro în 2009.

Piaţa şaormeriilor, estimată lacirca 200 de milioane de euro anul trecut, este doar unul dintresegmentele de pe piaţa restaurantelor estimată de ZF între 800 şi900 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO