Companii

Blue Air isi diminueaza tinta de crestere in fata competitiei acerbe

Blue Air isi diminueaza tinta de crestere in fata competitiei acerbe

Compania va ajunge in decembrie 2008 la 100 de curse saptamanale

14.01.2008, 17:24 19

Cea mai mare companie low-cost de pe piata romaneasca, Blue Air, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, estimeaza incetinirea ritmului de crestere in acest an pana la 30% fata de 100% cat a inregistrat in ultimii trei ani. Operatorul si-a bugetat pentru 2008 afaceri de 120 de milioane de euro, rezultatele preliminare pentru 2007 fiind de 90 de milioane de euro.
Cresterea sub media ultimilor ani bugetata pentru 2008 apare in contextul in care in ultima perioada pe piata au intrat noi operatori precum WizzAir, Germanwings sau easyJet. Totodata, in acest an va incepe sa opereze zboruri pe piata din Romania cea mai mare companie low-cost din Europa, Ryanair. Reprezentantii Blue Air spun insa ca noii operatori au un rezultat benefic asupra pietei.
"Competitia nu ne afecteaza, fiind loc pe piata din Romania pentru toata lumea. Competitia nu face altceva decat sa aduca pasagerilor produse mai bune si mai diversificate", au spus reprezentantii companiei. Blue Air va ajunge pana la sfarsitul anului la 100 de curse saptamanale, fata de 80 cate opereaza in prezent, printre noile destinatii numarandu-se Berlin si Larnaca. "Estimam in 2008 un grad mediu de ocupare de 83%, similar cu cel inregistrat anul trecut", au mai spus reprezentantii companiei.
Anul trecut compania si-a depasit estimarile initiale, care prevedeau o cifra de afaceri de 70-80 de milioane de euro, reusind din nou sa inregistreze o dublare a vanzarilor si a numarului de pasageri transportati, care au ajuns la 900.000. Totodata, 2007 a fost primul an in care compania a reusit sa inregistreze un profit de peste un milion de euro.
"Credem ca profitul inregistrat anul trecut este intre unu si doua milioane de euro", a spus Gheorghe Racaru, directorul companiei, care a mai precizat faptul ca firma a inregistrat in perioada de iarna costuri suplimentare intre 70.000 si 90.000 de euro din cauza conditiilor meteo nefavorabile care au dus la intarzieri. Profitul net al companiei in 2006 s-a ridicat la circa 105.000 de euro, potrivit Ministerului Finantelor.
Totodata, in 2007 Nelu Iordache, fondatorul si proprietarul companiei, a purtat discutii pentru vanzarea Blue Air cu compania elena Aegean Airlines, dupa ce in urma cu doi ani Iordache a avut negocieri in acest sens si cu operatorul ungar Wizz Air.
Potrivit lui Iordache, pretul cerut pe Blue Air depasea 30 de milioane de euro. Negocierile cu compania elena au fost insa intrerupte, reprezentantii companiei afirmand ca pastreaza si varianta listarii la Bursa. Blue Air si-a inceput activitatea in decembrie 2004 si are in momentul de fata o flota de cinci aeronave Boeing 737.
"Avem inchiriate alte doua aeronave BAE, iar in acest an vom mai aduce inca trei Boeing 737", au mai spus reprezentantii companiei.
Pe piata low-cost din Romania cei mai importanti operatori sunt, in afara de Blue Air, Wizz Air si MyAir. Totodata, si companiile intrate in acest an precum Germanwings sau easyJet se extind pe piata locala, anuntand noi zboruri.

Piata low-cost

2003 - intra in Romania primul operator low-cost, compania italiana Volareweb
Sfarsitul lui 2004 - Volare Romania si-a inchis afacerea
Sfarsitul lui 2004 - intra pe piata compania romaneasca Blue Air, care opereaza pentru inceput zboruri spre trei destinatii, din Spania, Italia si Franta
Sfarsitul lui 2004 - intra pe piata compania italiana MyAir cu doua zboruri pe Italia
Sfarsitul lui 2005 - intra pe piata operatorul low cost SkyEurope pe ruta Bucuresti-Bratislava
Iulie 2006 - compania ungara Wizz Air inaugureaza in Romania prima cursa, Targu-Mures - Budapesta
Martie 2007 - Germanwings a inceput sa opereze zboruri pe ruta Bucuresti-Koln
Mai 2007 - intra compania spaniola Clickair, pe ruta Bucuresti-Barcelona
Septembrie 2007 - incepe operarea low-costul britanic easyJet pe ruta Bucuresti-Milano
Decembrie 2007 - si-a anuntat intrarea pe piata cel mai mare operator low-cost din Europa, Ryanair

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO