Companii

CME vizeaza dublarea veniturilor

CME vizeaza dublarea veniturilor

Michael Garin, director general executiv al CME

12.03.2007, 19:54 18

Compania americana Central European Media Enterprises (CME), care detine in Romania postul de televiziune PRO TV si statii in alte cinci tari din Europa Centrala si de Est, si-a stabilit ca tinta dublarea veniturilor intr-un termen de patru - cinci ani si cresterea marjei de profit operational pana la aproximativ 40%.
Compania a anuntat ca va investi in acest an peste zece milioane de dolari pentru a-si consolida pozitia de lider pe pietele unde detine posturi TV, respectiv Croatia, Cehia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ucraina. Posturile controlate de CME ocupa prima pozitie in clasamentele realizate in functie de audienta pe cinci dintre pietele pe care activeaza, inclusiv Romania, a declarat, la Bucuresti, directorul general executiv al firmei, Michael Garin, la un seminar pe tema investitiilor in regiune. "Nu avem competitori semnificativi pe pietele TV, unde suntem lideri", a spus Garin.
Firma detine in Romania, pe langa PRO TV, posturile Acasa, PRO Cinema si PRO TV International, cu o cota de audienta medie de 20% si o pondere de 60% in veniturile totale din publicitate de pe piata. Conform lui Michael Garin, in Europa de est cheltuielile pe cap de locuitor pentru publicitate sunt de 35 de dolari, in timp ce acest indicator este de trei ori mai mic pe pietele in care CME activeaza.
"In Europa centrala si de est, unde CME este prezenta, cheltuielile pe publicitate pe cap de locuitor sunt de doar 12,3 dolari. Practic, avem loc sa ne triplam veniturile. In mod clar tendinta de pe aceste piete este de crestere a cheltuielilor cu publicitatea. Problema nu se pune daca, ci in cat timp vor ajunge la nivelul de 35 de dolari pe cap de locuitor", a spus Garin. El a declarat ca o explicatie pentru nivelul redus al acestui indicator este data de faptul ca o pondere foarte mare din veniturile din publicitate este generata de campaniile realizate pentru bunuri obisnuite, de larg consum precum mancare, detergenti sau servicii telecom. "Avem o crestere enorma in fata noastra de indata ce investitorii premium in publicitate - precum bancile, companiile ipotecare, vor intra mai puternic si vor fi dispuse sa plateasca tarife premium pentru o pozitionare premium a spoturilor", a adaugat oficialul CME. Pe de alta parte, CME afirma ca are o strategie si pentru zona new-media, dupa cresterea semnificativa a numarului de utilizatori de Internet in banda larga din regiune. La nivel de grup, CME a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 604,87 mil. dolari si un profit operational (EBITDA) de 218,84 mil. dolari.
Posturile de televiziune PRO TV, PRO Cinema, Acasa si PRO TV International sunt controlate de grupul CME impreuna cu partenerul sau roman Adrian Sarbu, ce detine grupul local MEDIA PRO.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO