Companii

Criza financiara va afecta mai mult piata masinilor "de buget"

Criza financiara va afecta mai mult piata masinilor "de buget"

Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile: In Romania, cu toate ca vanzarile de automobile de lux au inregistrat o crestere accelerata in ultima vreme, acestea continua sa aiba volume relativ scazute. Este putin probabil ca aceia ce cumpara astfel de masini sa fie influentati de intrarea in faliment a anumitor banci de investitii din SUA.

24.09.2008, 20:03 29

Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania, spune ca piata masinilor de lux din Romania nu ar trebui sa fie afectata de criza financiara din Statele Unite.
"In Romania, cu toate ca vanzarile de automobile de lux au inregistrat o crestere accelerata in ultima vreme, acestea continua sa aiba volume relativ scazute. Este putin probabil ca aceia ce cumpara astfel de masini sa fie influentati de intrarea in faliment a anumitor banci de investitii din SUA, avand in in vedere ca acestea nu au sucursale in Romania", a spus Ernest Popovici.
In primele opt luni vanzarile de masini de lux au urcat cu 4,4%, la un volum de 306 unitati, SUV-urile s-au apreciat cu 14%, la 12.690 de masini, in conditiile in care vanzarile masinilor de clasa mica au scazut cu peste 11%, la 43.172 de unitati, potrivit statisticilor APIA.
Importatorii spun ca vanzarile modelelor de clasa mica vor continua sa ramana pe un trend descendent pana la finalul anului, printre cauze aflandu-se si noile norme de creditare care vor intra in vigoare in octombrie. "Noile norme de creditare care vor intra in vigoare de la 1 octombrie reprezinta versiunea "dura" a ceea ce s-a intamplat de la finele anului trecut. Oricine avea 2.000 de euro putea sa dea avans si sa-si cumpere o masina, diferenta fiind acordata de banci in cateva zile, dar acest lucru se va schimba", a spus Mihai Ivanescu, directorul general al M Car Trading, importatorul Mitsubishi in Romania.
Viorel Niculescu, directorul general al companiei ATT, dealer Jaguar si Land Rover, care anterior a detinut functia de director general al Romcar, este de parere ca intrarea in faliment a unor institutii financiare din SUA, precum si criza financiara din America afecteaza indirect piata locala.
"Datorita cresterii pretului petrolului, se poate observa ca piata americana s-a reorientat dinspre pick-up-uri si SUV-uri catre masini mici - acelasi lucru se va intampla si in Romania la un moment dat", a declarat Viorel Niculescu.
Fostul sef al importatorului Ford in Ucraina spune ca impactul cel mai ridicat asupra pietei auto il are noua situatie de pe piata bancara, care va duce la inasprirea conditiilor de creditare, ceea ce va ingreuna procesul de achizitie nu numai pentru locuinte si automobile, ci si pentru bunurile de larg consum.
"In SUA actuala criza financiara a pornit de la creditele subprime acordate pentru achizitia de locuinte, insa de acum incolo lumea va fi reticenta la intreaga gama de credite, de la automobile la bunuri de consum", spune Viorel Niculescu, subliniind ca in prezent statul american dispune de mecanisme de control a crizei, spre deosebire de anii '30.
"Premierul Tariceanu are dreptate, economia Romaniei este 'ferita' de criza financiara americana", a spus Niculescu.
Adrian Pascu, brand manager pentru Bentley si Lamborghini in cadrul Porsche Romania, reprezentantul pe piata locala a marcilor grupului VW-Audi, spune ca cei ce achizitioneaza masini de lux in Romania nu sunt afectati de criza din SUA.
"Economia Romaniei este in crestere si, potrivit prognozelor, perioada aceasta va continua si in anii urmatori. Majoritatea celor care achizitioneaza masini scumpe sunt oameni care detin afaceri derulate in Romania si care implicit nu sunt afectate de crizele financiare din SUA", a subliniat directorul de marca.
Potrivit declaratiilor directorului de marca, in Romania sunt aproximativ 135 de modele Bentley.
O alta marca de lux, Ferrari va livra prin intermediul importatorului Forza Rossa 14 modele in acest an, in timp ce in Romania sunt peste 70 de modele importate neoficial in anii anteriori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO