Companii

Dacia prezinta un model sport la Geneva si se bate cu VW in programul "Rabla" de la nemti

Dacia prezinta un model sport la Geneva si se bate cu VW in programul "Rabla" de la nemti

Viitorul model sport de la Dacia ar putea imprumuta platforma tehnica de la Renault Clio F1

05.02.2009, 17:03 72

Automobile Dacia continua seria lansarilor de noi modele si in acest an si prezinta in cadrul Salonului Auto de la Geneva conceptul unui coupe sport Dacia, care insa nu imprumuta solutii de design de la alte modele ale marcii romanesti.

In 2008 constructorul roman a lansat in cadrul evenimentului din Elvetia noul Sandero, primul hachback lansat de Dacia in "era" Renault, iar in 2006 a prezentat Logan Steppe, model ce prefigura versiunea break a Logan, in 2009 a venit randul unui nou concept - Dacia Coupe. Oficialii Dacia nu au dorit sa comenteze posibilitatea lansarii unui nou concept.
In contextul in care Automobile Dacia a anuntat deja ca se lucreaza la un SUV ce va fi lansat in 2009, dar si un nou motor de 1,6 litri de 130 CP, care va echipa o versiune sport a lui Logan, este foarte posibil ca noul concept sa anunte ambele modele - un coupŽ-SUV sport.
Cu toate ca pozele spion (foto alaturate) care au aparut pe internet nu prezinta decat mici detalii ale viitorului concept, se poate vedea clar ca modelul dispune de sistem de franare Brembo, care de obicei echipeaza numai modele sport. In gama Renault sistemul de franare al companiei italiene se regaseste pe modelele F1, ale Clio si Megane, care sunt echipate cu motoare pe benzina de 2,0 litri de 200 CP respectiv 230 CP. Asadar, este posibil ca modelul Dacia care va fi prezentat la Geneva sa beneficieze de solutii tehnice ale Renault Sport. Tot la Geneva Renault va prezenta si noul Clio III facelift, modelul de clasa mica al constructorului francez, care va fi lansat pe piata locala in luna mai a acestui an, perioada in care va fi prezentat in Romania si noul Megane.
In Germania, datorita raportului pret/ calitate al Dacia, marca romaneasca se afla pe pozitia secunda dupa Volkswagen, in intentia clientilor care ar apela la programul "Rabla" din aceasta tara.
Potrivit unui studiu realizat de catre compania Plus si citat de publicatia germana Der Spiegel, 7,9% dintre cei care detin o masina mai veche de noua ani iau in considerare casarea automobilului pentru a incasa prima de 2.500 de euro si a achizitiona un model nou. Dintre acestia, 17,2% si-ar cumpara un model Volkswagen, cea mai vanduta marca pe piata germana, in timp ce pe urmatoarele locuri in topul preferintelor se regasesc modelele Dacia datorita raportului bun pret/ calitate/echipare, Ford si Fiat si nu o alta marca germana. In Germania cel mai ieftin model Dacia este Logan sedan, care porneste de la 7.300 de euro, urmat de Sandero cu 7.500 de euro si Logan MCV cu 8.500 de euro.
Piata germana a fost anul trecut cea de-a treia din punctul de vedere al volumului, cu 25.506 de masini comercializate, dupa Romania si Franta, in crestere cu 45,6% fata de anul anterior.
In Romania in cadrul programului de reinnoire a parcului auto din 2008 un sfert din cele 40.000 de autoturisme alocate programului au ramas nevandute. Din cele 30.000 de masini comercializate, Dacia a vandut peste 7.000 de masini, in conditiile in care Volkswagen si Skoda au inregistrat cel mai mare volum de masini nevandute.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO