Companii

Dan Chitaru, Kia Romauto: Vom incerca sa preluam dealerii neperformanti

Dan Chitaru, Kia Romauto: Vom incerca sa preluam dealerii neperformanti

Dan Chitaru, directorul general al Kia Romauto: In Bucuresti vom mai deschide pana la sfarsitul anului viitor doua noi puncte de vanzare, insa nu vorbim de investitii majore sau de centre integrate, deoarece reteaua actuala corespunde numarului de automobile. Avem in plan sa extindem reteaua de dealeri cu cel putin 30% in urmatorii trei ani, si in special intarirea retelei pe partea de servicii after-sales.

25.06.2007, 20:20 1031

Dan Chitaru, directorul general al Kia Romauto, reprezentantul oficial al automobilelor Kia pe piata locala, spune ca importatorul va cumpara pachete minoritare sau majoritare la dealerii din teritoriu, in cazul in care vanzarile acestora nu sunt la nivelul pietei.
"Vom lua masuri acolo unde consideram ca dealerul nu identifica solutiile necesare pentru crestere, fie datorita unui management slab, fie din motive financiare. Astfel vom prelua activitatea partial sau integral. Primul pas a fost sa investim direct la Arad, unde vom deschide impreuna cu un partener local un nou dealership, care va fi inaugurat in cursul lunii viitoare. Investitia s-a ridicat la aproximativ 2,5 milioane de euro. Vor urma extinderi si in alte regiuni, dar momentan sunt in stadiul de cercetare a pietei", a subliniat Dan Chitaru.
In prezent reteaua de distributie a Kia Romauto, cuprinde doi dealeri in Bucuresti, MIT Motors International si International Motors Group. Primul detine in Capitala trei locatii, in timp ce in teritoriu exista 20 de locatii detinute de 17 dealeri.
In 2007, importatorul Kia a deschis trei noi showroom-uri, dar a inchis doua locatii, in Satu Mare si Baia Mare.
Pana la sfarsitul anului importatorul doreste sa mai deschida alte trei dealershipuri in Ploiesti, Tulcea si Targu Jiu, in timp ce pentru Buzau importatorul este inca in stadiul de negocieri.
"In Bucuresti pana la sfarsitul anului viitor vom mai deschide doua noi puncte de vanzare, insa nu vorbim de investitii majore sau de centre integrate, deoarece reteaua actuala corespunde numarului de automobile. Atunci cand va fi necesara o crestere vom apela la schimbul doi, sau chiar trei. Avem in plan sa extindem reteaua de dealeri cu cel putin 30% in urmatorii trei ani, si in special intarirea retelei pe partea de servicii after-sales", a adaugat el.
Vanzarile automobilelor de import au ajuns in primele cinci luni ale anului la 71.042 unitati, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Kia a comercializat din ianuarie pana la sfarsitul lui mai un total de 607 unitati, in scadere cu 4,6% in comparatie cu primele cinci luni ale lui 2006.
"Avem in plan pentru 2007 comercializarea a 2.400 de automobile, insa cel mai probabil vom atinge cifra de 3.000 de unitati. Pentru 2007 estimam o crestere a vanzarilor de minim 50% in comparatie cu anul precedent, in special datorita noului Kia c'eed. Cresterea din 2008 va depinde foarte mult de politica de preturi a importatorului", a adaugat Chitaru.
Cresterea vanzarilor Kia in Europa, si implicit in Romania este legata de evolutia uzinei din Zilina, Slovacia. Complexul industrial a carui investitie totala se ridica la un miliard de euro, se intinde pe o suprafata de 166 de hectare, productia uzinei fiind programata sa ajunga la 150.000 de unitati pana la sfarsitul acestui an, iar in 2008 la 225.000 de unitati.
"Polul de interes pentru Kia este acum Europa. In prezent la uzina din Zilina se produc doua modele, unul este c'eed, iar al doilea SUV-ul Sportage. Cinci modele din totalul de zece ar putea fi fabricate in Europa. Momentan c'eed este destinat exclusiv Europei", a declarat Chitaru.
Kia Romauto a lansat noul c'eed pe piata locala la sfarsitul lunii aprilie. Modelul a ocupat cea de-a treia pozitie in clasamentului vanzarilor Kia in Romania, dupa SUV-urile Sorento si Sportage.
"Numai in luna mai am inregistrat 260 de comenzi pentru Kia c'eed, iar in total, este foarte probabil ca numarul acestora sa ajunga la 2.000 de unitati pana la sfarsitul anului. Targetul stabilit impreuna cu producatorul a fost de 400 de unitati", a declarat Chitaru.
Gama modelului c'eed va fi completata in acest an de alte doua versiuni de caroserie, break si hatchback cu doua usi. Lansarea versiunii SW (break n.red.) este programata pentru editia de anului acesta a Salonului Auto de la Bucuresti, in timp ce lansarea versiunii cu doua usi va avea loc cel tarziu in luna decembrie. Lansarea noului Kia c'eed a afectat vanzarile lui Rio, modelul subcompact al gamei, asamblat in Coreea de Sud, al carui pret este majorat de taxele vamale.
"Vanzarile lui Kia Rio au fost sensibil afectate de lansarea lui c'eed, datorita taxelor - care implicit ridica pretul de achizitie. Cererea pentru Rio a scazut cu pana la 40%", a spus Chitaru.
Pentru a se impune pe piata europeana Kia a oferit noul c'eed cu o garantie de sapte ani (dintre care primii cinci acopera toate componentele automobilului, in timp ce ultimii doi numai motorul si transmisia n.red.). Strategia garantiei va fi adoptata si in cazul celorlalte modele ale gamei, care pe durata de trei ani nu va mai fi limitata la numarul de kilometri. Pachetul de servicii oferit de catre importator va fi completat de noul program de asistenta rutiera, valabil oriunde pe teritoriul Europei, care va fi lansat si in Romania pe 1 iulie.
"Ne pregatim acum sa lansam un nou program si pentru celelalte modele din gama, prin care garantia de trei ani vine cu un numar nelimitat de kilometri (pana in prezent aceasta este de trei ani cu limita de 100.000 km - n. red.). Vom lansa si un program de asistenta rutiera, Kia KAR, acesta face parte dintr-un program international, valabil in intreaga Europa, inclusiv Rusia, Turcia, Serbia", a declarat Chitaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO