Companii

Decathlon deschide un magazin la Braşov, al treilea de pe piaţa locală

Autor: Cristina Stoian

12.09.2010, 23:05 306

Retailerul francez de articole sportive Decathlon deschidesăptămâna aceasta al treilea magazin din România, la Braşov, la maipuţin de o lună de la inaugurarea unităţii din Polus CenterCluj.

"Magazinul va avea o suprafaţă de 2.700 de metri pătraţi şi vaoferi articole pentru circa 60 de sporturi. În plus, unitateadispune de terenuri special amenajate pentru practicarea desporturi", au declarat reprezentanţii companiei.

Noul magazin va fi deschis în cea mai aglomerată zonă comercialădin Braşov, la intrarea dinspre Bucureşti, unde se găsesc retaileriimportanţi ca MediaGalaxy, Carrefour, Selgros, Bricostore saucentrul comercial MacroMall. Potrivit primarului Braşovului GeorgeScripcaru, deschiderea Decathlon va crea 200 de locuri de muncă.Mai mult, spaţiul este în proprietatea unor investitori spanioli,după cum spune Scripcaru.

Conducerea companiei nu a dat detalii referitoare la investiţiaîn noul magazin, dar bugetul mediu estimat pentru o inaugurare seridică la circa patru milioane de euro.

La jumătatea lui august, compania franceză a deschis primulmagazin din afara Bucureştiului, în Cluj, la peste un an de laintrarea în România, cu prima unitate în Militari Shopping Centerdin vestul Capitalei. Pentru suprafaţa de 3.200 de metri pătraţi,compania a angajat în jur de 30 de persoane.

Tot pentru anul acesta, retailerul şi-a planificat deschideri înoraşe ca Iaşi, Bucureşti sau Timişoara. În Bucureşti, retailerulşi-a anunţat deja prezenţa în centrul comercial Grand Arena dinBerceni, dar a negociat şi pentru un spaţiu în cadrul PalladyShopping Center. Anterior, francezii au făcut publică intenţia de aachiziţiona terenuri şi în nordul Bucureştiului, în imediataapropiere a parcului comercial Băneasa, deţinut de omul de afaceriGabriel Popoviciu. În noiembrie, un alt magazin se va deschide încadrul Era Shopping Park Iaşi, parc de retail deţinut de companiade dezvoltare imobiliară Omilos.

De această dată, Decathlon a achiziţionat terenul de 2,2 hectarenecesar construcţiei magazinului, care va avea un spaţiu de vânzarede 3.000 de metri pătraţi, o sală de fitness şi un spatiu exteriorde 3.000 de metri pătraţi pentru terenuri, potrivit conduceriiDecathlon.

Cifra de afaceri a Decathlon a ajuns la 9,1 milioane de euro în2009, în doar nouă luni de operare în România, veniturile fiindgenerate de singurul magazin deschis la nivel local, în cartierulMilitari din Capitală. Începând cu anul acesta, jucătorul aaccelerat ritmul de expansiune, planul de dezvoltare necesitândzeci de milioane de euro pentru un singur an. Cei mai importanţicompetitori ai Decathlon sunt Hervis şi Intersport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO