Companii

Distribuitorul Pazo a trecut pe langa o preluare de 10 mil. euro

07.05.2009, 15:35 48

Compania Pazo Grup, importatorul placilor ceramice italiene Marazzi, a inregistrat in primul trimestru o crestere de 15% a vanzarilor datorita proiectelor incepute anul trecut si aflate in stadii avansate, insa pentru acest an in cel mai optimist cresterea cifrei de afaceri va fi de 10%, pana la 11,5 milioane de euro.

"In primul trimestru vanzarile au crescut pentru ca se lucreaza la santierele deschise anul trecut, insa previziunile pentru perioada urmatoare sunt sumbre, pentru ca nu mai sunt incepute proiecte noi. Ne vom indrepta mai mult catre clientii finali si mai putin catre proiecte", a declarat Lucian Azoitei, directorul general al Pazo Grup si unul din actionarii companiei.
Pazo s-a aflat anul trecut in negocieri avansate cu doua companii straine de profil, insa acestea nu s-au finalizat din cauza crizei. Actionarii Pazo Grup urmau sa obtina circa 10 mil. euro pentru vanzarea companiei in mai multe etape.
"O oferta am refuzat-o si una a fost blocata chiar in stadii avansate, pentru ca firma-mama a oprit procesul de extindere. Cu banii obtinuti din tranzactia urma sa infiintez o companie aeronautica, pentru care obtinusem si un credit in valoare de 2,5 milioane de euro", afirma Azoitei. Insa planurile pentru infiintarea companiei aeronautice au fost anulate, pentru ca partenerul cu care urma sa infiinteze firma s-a retras.
Pazo Grup are filiale la Timisoara, Cluj si Brasov si controleaza companiile Hidrotek International, reprezentantul Jacuzzi in Romania, si Terraform, specializata in servicii de montaj pardoseli.
Prin compania Hidrotek, Pazo Grup a inaugurat in Bucuresti primul show-room exclusiv Jacuzzi de pe piata romaneasca, in urma unei investitii de circa 310.000 de euro. "Discutiile cu reprezentantii grupului Jacuzzi au inceput in urma cu un an si jumatate, iar anul trecut am achizitionat locatia. Chiar daca intre timp a venit criza am decis sa mergem inainte cu aceasta investitie, pentru ca putem avea un avantaj fata de competitori, care in aceasta perioada reduc costurile", explica Azoitei.
 
Jacuzzi: Romanii cumpara cele mai scumpe produse
Grupul american Jacuzzi, unul dintre cei mai mari producatori din lume de produse de wellness, cu afaceri de 900 mil. dolari, intentioneaza sa se extinda puternic in urmatorii doi-trei ani pe piata romaneasca, dupa ce a deschis primul show-room. "Piata romaneasca este polarizata si nu exista o clasa medie dezvoltata. Cele mai mari vanzari sunt pentru produsele scumpe si mai putin pentru cele mai ieftine", afirma Sergio Lozei, export area manager al Jacuzzi Europe. Jacuzzi a realizat anul trecut vanzari de 800.000 de euro in Romania , apropiate de cele din Polonia sau Elvetia, tari mult mai dezvoltate. Desi cazile cu masaj Jacuzzi pornesc de la 1.000 de euro, printre cele mai vandute produse in Romania se numara o cabina de dus din corian cu geam special care isi modifica culoarea in functie de luminozitate cu un pret de 21.000 de euro fara TVA sau mini-piscina pentru spa de 16.900 de euro fara TVA.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO