Companii

Există branduri care încă vor să intre pe piaţa locală, dar nu mai au loc

10.06.2010, 23:41 45

BDG Import, importatorul brandului de whiskey Jack Daniel's, vaavea nevoie de un an pentru a integra complet în structuracompaniei distribuţia brandurilor de băuturi alcoolice preluate în2009, susţine Petru Berciu, managing partner şi acţionar majoritaral BDG Import.

BDG Import a început să distribuie anul trecut mărcile de whiskyThe Famouse Grouse, The Macallan şi Highland Park, după ce arenunţat la Cutty Sark (whisky) şi Heinz (sosuri), branduri careobţineau vånzări de peste 1,5 mil. euro anual. În plus, în primeleluni ale acestui an, importatorul a preluat distribuţiaportofoliului de branduri Bacardi-Martini, deţinut anterior deLerida Internaţional.

"Există în continuare branduri mari care vor să intre pe piaţalocală, dar este foarte greu ca importatorii mari să mai preiadistribuţia unor noi produse în momentul acesta, pentru că avemfoarte multe branduri în portofoliu", a declarat Petru Berciu,fondatorului BDG Import care importă în prezent 49 de branduri şipeste 300 de produse.

Acesta este motivul pentru care omul de afaceri intenţionează săfacă noi angajări, urmånd să ajungă la finalul acestui an la 50 deangajaţi. "Pånă la finalul anului vom avea cel puţin cinci - şaseoameni noi. Vrem să refacem teritoriile acoperite de manageriiregionali, pentru că în prezent este un volum foarte mare de muncă,şi astfel în loc ca o persoană să administreze patru-cinci judeţesă aibă în subordine doar două sau trei. În plus, vom mai luatrei-patru manageri pentru vånzările realizate prin intermediulmagazinelor din retailul modern", a mai spus managerul BDGImport.

Profituri mai mici

BDG Import, companie care are în portofoliu brandurile JackDaniel's, Finlandia, Corona, Budweiser, Evian şi vinurile BaronPhillipe, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 125,5mil. lei (29,6 mil. euro), în creştere cu 3,2% în lei faţă deaceeaşi perioadă a anului precedent. În euro, cifra de afaceri aînregistrat o scădere de 10%, comparativ cu rezultatul obţinut în2008, ca urmare a devalorizării leului. Cu un an în urmă,importatorul de băuturi alcoolice raporta o cifră de afaceri cucirca 13 milioane de euro mai mari decåt în 2008, de 32,9 mil.euro.

În ceea ce priveşte mărcile din portofoliul BDG Import,whiskey-ul Jack Daniel's a înregistrat o stagnare a vånzărilor în2009, în timp ce vodca Finalandia a obţinut o creştere de 4%, iarbitterul Jagermeister un plus de 50% la vånzările în volum,potrivit reprezentanţilor companiei, aceste rezultate fiindsusţinute şi de promoţiile realizate de importator anul trecut. Pefondul acestor promoţii, profitul companiei a scăzut anul trecut cuaproximativ 22% în lei, la 6,6 mil. lei (1,5 mil. euro), faţă desuma obţinută în 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO