Companii

Heidi isi face propria fabrica de lapte praf

02.08.2001, 00:00 242



Heidi, compania elvetiana producatoare de dulciuri, va finaliza pana la sfarsitul lunii toamnei programul de investitii prin care isi va dubla capacitatea de productie a fabricii din Bucuresti.

Tot in aceasta perioada va fi finalizata constructia unei fabrici de lapte praf la Voiteg, Timisoara. Investitiile au o valoare de circa 1,3 milioane de dolari.

Fiecare din cele doua investitii are o valoare de circa 650.000 de dolari. Fabrica de lapte este construita pentru a reduce costurile de productie.

"Pe plan intern, nu am gasit un furnizor de lapte praf care sa ofere o calitate constanta a acestui produs, iar cel din import este mai scump", a declarat pentru Ziarul Financiar Massimo Palumbo, director de marketing si vanzari Heidi.

Fabrica de lapte praf va avea circa 10 - 15 angajati si o capacitate de procesare a 5.000 de litri pe ora. Productia va fi folosita integral ca materie prima pentru ciocolata.

"Acest lucru - ca nu avem o piata - poate fi un dezavantaj, dar deocamdata putem folosi intreaga productie de lapte praf, iar daca vom continua sa crestem in acelasi ritm ca si pana acum (dublarea anuala a productiei -n.r), nu cred ca vom avea lapte praf pe stoc", a mai spus Palumbo.

Pe primele sase luni ale acestui an, compania a avut o cifra de afaceri de circa 2 milioane de dolari, cu 50% mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent.

Estimarile pentru acest an vizeaza depasirea unei cifre de afaceri de 6 milioane de dolari, in conditiile in care, dupa spusele reprezentantilor companiei, in perioada toamna-iarna se inregistreaza cel mai mare consum de ciocolata si produse din ciocolata.

In 2000, firma a inregistrat o cifra de afaceri de peste patru mil. de $, dublu fata de 1999, cand vanzarile companiei au avut o valoare de doua mil. de $, a precizat Palumbo.

Heidi intentioneaza sa lanseze o noua serie de produse - pralinele de lux, care vor fi adresate, in principal, exportului catre tari ca Elvetia, SUA si Japonia - "tari cu putere de cumparare mare, care pot cumpara produse de lux", dupa explicatiile oficialilor companiei.

Daca pana la inceputul acestui an, Heidi nu-si sustinea prin campanii puternice de marketing produsele pentru ca oferta era mai mica decat cererea, in toamna acestui an compania vrea sa lanseze o campanie puternica pentru promovarea marcii Heidi.

Compania este prezenta in Romania din 1995, investitiile totale realizate pana la inceputul acestui an fiind de 1 mil. de $. Capitalul investit este 100% elvetian, actionarul principal fiind firma elvetiana Läderach Confiseur.

Compania a fost creata in Romania, cu capital elvetian, dar nu este o sucursala a unei alte firme. Nici produsele companiei nu sunt fabricate decat in Romania.

"Ele au fost create special pentru acesasta piata pentru ca, in Elvetia, Läderach Confiseur este o companie care produse de lux: facute manual, cele mai scumpe pe pe piata.

Dulciurile Heidi se impart in patru grupe mari de produse: tablete, batoane, praline si produse de sezon (cum au fost iepurasii de ciocolata contractati de Coca-Cola pentru campania organizata in perioada sarbatorilor de Paste).

"Competitia noastra este partiala pentru ca noi avem un anumit target: principalii nostri clienti sunt cei cu venituri medii si peste medii, cu varste intre 15 si 28 de ani, majoritatea lor (cam 65%) fiind femei", a mai spus Palumbo.

Principalele companii care mai activeaza pe aceasta piata sunt Kraft Foods, Marlen Timisoara, Kandia Timisoara si Excelent.

Capitalul social este de 0,5 mil. de $, patrimoniul companiei are o valoare totala de doua mil. de $, iar la fabrica din Bucuresti lucreaza circa 200 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO