Companii

In lipsa a doua modele, Nissan scade pe o piata in crestere

In lipsa a doua modele, Nissan scade pe o piata in crestere

Noul Nissan Tiida costa 14.900 de euro

29.08.2007, 18:19 22

Nissan Romania, importatorul marcii Nissan pe piata locala, a lansat ieri noul Tiida, cel de-al patrulea model din acest an dupa Qashqai, X-Trail si Note, care, potrivit reprezentantilor companiei, va permite atingerea targetului de vanzari de 3.000 de unitati din acest an.
"In primele sapte luni ale acestui an in contextul in care importurile de automobile s-au apreciat cu 52% Nissan a inregistrat o scadere a vanzarilor de 3% datorata lipsei modelelor Almera si Primera", a declarat Nicolas Ianculescu, directorul Nissan Romania.
Potrivit reprezentantilor Nissan, tinta de vanzari pentru acest an este de 3.000 de unitati, aproximativ la acelasi nivel cu cel inregistrat in 2006. Dintre acestea, peste 600 de unitati va reprezenta noul Tiida. "Pentru atingerea acestui nivel va trebui sa vindem in patru luni cat am vandut in primele opt luni ale anului", a subliniat Ianculescu. La nivelul anului 2008 sunt estimate vanzari de peste 1.000 de unitati din noul model Tiida.
Noul model, conceput initial pentru piata mexicana si cea nord-americana, este destinat cu precadere pietelor emergente, Romania fiind una dintre primele tari din estul continentului in care a fost lansat. Pretul de baza este de 14.900 de euro, pentru motorizarea pe benzina de 1,6 litri.
"Peste 50% din totalul modelelor Tiida comercializate vor fi cele sedan, echipate cu motor diesel. Piata romaneasca, asemeni celorlalte piete emergente, prefera cu precadere modele sedan, datorita portbagajului mai incapator, insa se observa o reorientare catre hatchback-uri", a subliniat Ianculescu.
"Nissan a adoptat o strategie de "guerilla", lansand modele crossover precum Qashqai si noul Tiida, care atrag clienti din mai multe segmente", a subliniat Ionut Gheorghe, brand manager Nissan.
Reprezentantii Nissan au mai precizat ca Infiniti, marca premium a grupului Nissan, va fi lansata pe piata locala in 2009, an in care constructorul va incepe promovarea brandului pe toate pietele europene. In prezent, Infiniti se comercializeaza oficial numai pe piata rusa, una dintre cele mai mari piete de automobile de lux din Europa, unde inclusiv Aston Martin detine o reprezentanta oficiala.
"Infiniti va avea o retea de importatori si dealeri complet separata de cea a Nissan", a precizat Nicolas Ianculescu. Pretul modelelor Infiniti variaza intre 65.000 si 85.000 de euro cu toate taxele incluse. Cei trei mari constructori japonezi detin in portofoliu cate o marca premium, Toyota detine Lexus, in timp ce Honda detine Acura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO