Companii

La Fantana se asteapta la un castig de 2,5 mil. euro

26.10.2004, 00:00 42

Compania de apa imbuteliata La Fantana estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri 6,25 mil euro, in crestere cu cca. 50% fata de cele 4,1 milioane de anul trecut, livrand in aceasta perioada 10% din volumul total de apa plata imbuteliata de pe piata romaneasca.
Tot pentru acest an, compania se asetapta la un profit de 2,5 milioane de euro.
Din cele 6,25 mil de euro investite de la infiintare pana in prezent, La Fantana a investit in cursul anului 2004 aproximativ 1,56 mil de euro pentru marirea capacitatii de distributie si depozitare, a capacitatii de productie si pentru eficientizarea serviciilor.
Conform firmei de consultanta Zenith International, citate de companie, La Fantana detine aproximativ 70% din piata water coolere-lor din Romania si are ca si competitori principali Prudent Invest (cu marca Cumpana), Aquador si TWT (MaximA). 
La Fantana a fost infiintata in 2001 avand ca actionar majoritar fondul de investitii suedez Oresa Ventures, cu o parte de 85%, restul actiunilor fiind detinute de Cristian Amza, director general si fondator al companiei.
Inca timide cand vine vorba de o extindere in spatiul european occidental, multe companii romanesti iau in calcul varianta dezvoltarii regionale, in tari precum Bulgaria, Croatia, Serbia si Albania.
A cincea companie din tarile Europei de Est ca volum de activitate pe piata de profil, La Fantana a luat in vizor anul acesta piata water coolere-lor din Serbia.
Spre deosebire de piata romaneasca, estimata pentru 2008 la aproape 100.000 de water coolere (cifra care ar oferi o penetrare similara cu cea a tarilor vest-europene), piata de profil din Serbia nu are in prezent nici un jucator dominant si nici investitori strategici de talie mondiala (Danone, Coca Cola, Nestle).
Cu un numar estimat pentru anul trecut la 3.000 de water coolere, Serbia se situeaza la aproximativ un sfert din piata noastra, fiind din aceasta cauza o tinta atractiva pentru compania romaneasca. "Numarul firmelor prezente pe piata sarbeasca este mult mai mic decat al celor romanesti, dar cu un potential bun de dezvoltare pe termen lung", a declarat directorul de marketing Alina Mirea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO