Companii

Magazinele online cu articole sportive mizeaza pe popularitatea hainelor sport originale in randul tinerilor

Magazinele online cu articole sportive mizeaza pe popularitatea hainelor sport originale in randul tinerilor

Majoritatea clientilor sunt tineri care doresc sa isi reinnoiasca garderoba cu haine si incaltaminte sport

07.10.2009, 00:00 1028

Liviu Miron, presedintele Federatiei Romane de Fitness,organizatie infiintata inca din 2001, a intrat in afacerile cuarticole sportive in 2009, cand a decis sa deschida magazinulonline Fitness Academy Sport Online Shop, parte a francizei FitnessAcademy care reuneste o retea de site-uri romanesti de profil.

Ideea unei astfel de afaceri i-a venit lui Miron pe fondul uneiexperiente profesionale de peste 30 de ani in domeniul sportului sicompleteaza celelalte afaceri pe care Liviu Miron le-a deschis de-alungul timpului.

Antreprenorul s-a lansat in domeniu pentru prima data in 1990,cand a infiintat compania Sporting International, care avea caprincipal obiect de activitate reprezentarea si sponsorizareasportivilor romani in cadrul unor competitii internationale. Inultimii 20 de ani, Sporting International s-a implicat inorganizarea unor competitii importante romanesti, cum ar fi CupaDavis, Campionatele Internationale de Gimnastica ale Romaniei sauRomanian Open Tenis si a contribuit la protocolul meciurilor dinLiga Campionilor sau din UEFA Championship. In prezent, firma s-aextins, ajungand sa desfasoare o gama larga de activitati, printrecare oferirea de consultanta specializata pentru proiectelesportive cu finantare europeana, vanzarea de suprafete sinteticeprofesionale pentru diverse tipuri de terenuri, echipamente pentrusali de sport, instalatii de nocturna, gheata sintetica pentrupatinoare, echipamente pentru fitness si chiar diverse echipamentepentru vanatoare si pescuit.

In urma implicarii in organizarea de concursuri,intreprinzatorul roman a reusit sa isi faca numeroase contacte,ceea ce i-a permis sa isi extinda vizibil afacerea online cuarticole sportive, Fitness Academy ajungand sa vanda in prezentpeste 2.500 de produse sportive originale.

Printre clientii magazinului detinut de Liviu Miron se numaradiverse federatii si cluburi sportive, directiile judetene desport, dar si centre de fitness, universitati, scoli si licee sichiar hoteluri care vor sa isi amenajeze sali de sport sau altespatii pentru agrement sportiv. Desi la inceput activa doar pepiata din Romania, Fitness Academy Sport Online Shop si-a extins inprezent piata de desfacere si in alte state din regiune, printrecare Bulgaria, Turcia, Moldova, Ungaria si Ucraina.

Magazinul de articole sportive si-a inceput initial activitateacu doi angajati, insa a ajuns sa detina patru angajati, bazandu-sein special pe colaborari. Principalii furnizori ai Fitness Academyprovin din strainatate, din tari precum Statele Unite, Italia,Japonia, Franta, Anglia, Danemarca, Austria, Germania, Elvetia sichiar Australia.

Concurenta pe piata romaneasca de articole sportive este destulde puternica in prezent in ciuda perioadei de criza pe care oresimt majoritatea magazinelor de profil, potrivit antreprenorului.Clientii au venit mai greu in primele luni de la lansarea pe piataa magazinului Fitness Academy, a declarat Liviu Miron, insa inmomentul de fata firma a reusit sa gaseasca clienti chiar si pentruarticolele care sunt utilizate preponderent in sezonul rece.

Investitia initiala in magazinul online de articole sportive s-aridicat la 19.500 de euro si a provenit din celelalte afaceridesfasurate de franciza Fitness Academy, potrivit antreprenorului.Cea mai mare parte a banilor au fost investiti in organizareasite-urilor si a activitatilor desfasurate online, insa sumesemnificative au fost alocate si deplasarilor in strainatate pentrucontactarea directa a producatorilor importanti.

Marja de profit practicata de Fitness Academy Sport Online Shopatinge in general 10-15% din pretul produselor la producator,intreprinzatorul roman precizand ca se bazeaza cel mai mult pevolumul important al comenzilor si pe rulaj pentru a obtineprofituri.

O alta firma online specializata in vanzarea de articolesportive este Dream Sport Magazin, infiintata la inceputul lui 2009de antreprenorul bucurestean Andrei Vasile. Desi a recunoscut ca nuare o experienta prea mare in domeniu, ideea de a se lansa intr-oastfel de afacere i-a venit intreprinzatorului dupa ce a observatsuccesul in crestere de care se bucura in prezent magazineleonline, in special cele de pe segmentul IT. Vasile precizeaza ca afost motivat si de investitiile initiale relativ reduse pe carele-a presupus infiintarea magazinului, dar si de cheltuielilescazute de mentenanta care fac ca extinderea afacerii sa nupresupuna costuri extrem de mari, ceea ce permite si unuiintreprinzator care nu dispune de prea multe fonduri sa inceapa oactivitate in domeniul online.

Popularitatea hainelor sport in randul tinerilor a fost un altmotiv care l-a convins pe intreprinzatorul bucurestean sa seorienteze catre echipamente sportive.

Dream Sport Magazin ofera o gama variata de produse siechipamente sportive, cum ar fi mingi, incaltaminte, manusi, paletesi mese de tenis, role sau patine.

Firma ofera si servicii conexe care variaza in functie deproduse: garantie, transport platit sau gratuit, servicii deintretinere pentru diverse aparate si chiar plata in rate pentruanumite articole sportive.

Printre clientii tinta ai firmei se numara sportivi, care isiachizitioneaza echipamentele pentru performanta, dar si persoaneobisnuite, care cumpara diverse produse pentru agrement. O mareparte dintre clientii Dream Sport Magazin sunt tineri care dorescsa isi reinnoiasca garderoba cu haine si incaltaminte sport.

Antreprenorul recunoaste ca la inceput numarul clientilor a fostmai redus, insa se bazeaza pe publicitatea de pe site pentru a-sispori numarul clientelei.

Dream Sport Magazin a pornit de la trei angajati, iar in prezentfirma detine patru angajati, insa colaboreaza cu alte treipersoane, potrivit intreprinzatorului.

Printre furnizorii magazinului online de articole sportive senumara atat companii romanesti, cat si companii din strainatate,din tari precum Germania, Turcia, dar si din state precum Pakistansau China.

Firma online de articole sportive resimte o concurenta acerba pepiata romaneasca de profil, dupa cum declara antreprenorul, careprecizeaza ca in afacerile pe internet "doar cei care reusesc sadevina suficient de cunoscuti sunt capabili sa supravietuiasca intimp". Daca la inceput concurenta nu era atat de mare, iar firma sebaza pe o publicitate restransa, prin cercuri de cunostinte sauprintre impatimitii de internet, odata cu extinderea afaceriiconcurenta a devenit tot mai stransa, mai ales ca cererea pentruanumite produse variaza semnificativ in functie de sezon, credeAndrei Vasile.

Dream Sport Magazin s-a lansat pe piata pe baza unei investitiiinitiale de 500 de euro, care a constat in crearea site-ului undeeste prezentata intreaga gama de articole sportive oferite defirma, pe categorii de sporturi si in functie de furnizori. Primelesume investite au provenit din resursele proprii aleintreprinzatorului, care si-a marit pe parcurs cheltuielile prinachizitionarea de marfa de la diversi producatori.

Avand in spate doar trei luni de activitate, magazinul online dearticole sportive a inregistrat pana in prezent o cifra de afaceride circa 50.000 de euro, iar antreprenorul spera ca, pana lasfarsitul lui 2009, evolutia cifrei de afaceri sa se mentina pe untrend ascendent, avand in vedere ca afacerea se extinde.

In prezent, Dream Sport Magazin practica in medie o marja deprofit de 30%, insa nivelul acesteia variaza in functie de pretulproduselor comercializate si de calitatea lor.

Dream Sport Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO