Companii

Nestle extinde capacitatea fabricii de la Timisoara pentru productia Joe Mix

22.03.2005, 00:00 580


Nestle Romania, producatorul napolitanelor Joe, a introdus o noua linie tehnologica la fabrica sa de la Timisoara, in vederea lansarii pe piata a noilor sortimente de dulciuri Joe Mix.


"Linia tehnologica a fost adusa din Germania in cadrul unei operatiuni de transfer de capital. Prin lansarea Joe Mix, am intrat pe un segment complet nou al pietei de ciocolata, anume small bites - gustari de ciocolata in format mic, mai putin exploatat in Romania", a spus Paul Nuber, directorul general Nestle Romania.


Potrivit datelor transmise de companie, valoarea vanzarilor pe segmentul "small bites" a fost anul trecut de 650 de tone sau 5,4 milioane de euro, dintr-un total de 150 de milioane de euro, cat a reprezentat piata dulciurilor din Romania. Piata dulciurilor mai cuprinde tablete de ciocolata, napolitane, batoane de ciocolata si praline.


Un alt producator de dulciuri care a mizat pe acest segment este Supreme Group, detinatorul marcilor de ciocolata Primola si Novatini. Compania a lansat anul trecut, gama Rondo, care include alune in ciocolata si stafide in ciocolata. Alte produse din aceeasi categorie, provin din import.


Nestle a extins puternic gama de produse sub brandul Joe, prin lansarea de produse pentru copii si tineri.


Anul trecut, Nestle Romania a realizat o crestere cu 59% a cifrei de afaceri pana la 62 milioane de euro, peste obiectivul fixat la inceputul anului.


Compania elvetiana Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a intrat pe piata romaneasca in 1995, iar in 2002 a cumparat fabrica de napolitane Joe de la Timisoara.


Compania a investit peste 10 milioane de euro in fabrica Joe si a anuntat ca intentioneaza sa extinda produsele sub acest brand. Nestle are in Romania circa 600 de angajati, din care 350 lucreaza la Timisoara si 200 in Bucuresti. Compania a deschis anul trecut la Timisoara o noua platforma logistica de 10.000 de metri patrati.


Pe piata de napolitane, Joe are o cota de piata de circa 33%, potrivit datelor ACNielsen citate de companie. Piata napolitanelor din Romania se ridica la 40 de milioane de euro pe an si este impartita intre Nestle (Joe), European Drinks (Natty) si Alka (napolitanele Alka), precum si alte marci importate.


Napolitanele Joe sunt vandute in principal pe piata romaneasca, dar si la export in tari ca Bulgaria, Ungaria, Republica Ceha, Slovacia si tarile din fosta Iugoslavie. Unul din obiectivele Nestle pentru anul 2005 este cresterea exporturilor de napolitane Joe.


Compania mai vinde in Romania produsele culinare Maggi, cerealele Fitness, batoanele de ciocolata Chocapic si Kit Kat. georgiana.sttavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO