Companii

Nissan Pathfinder: Off-roader de business

Nissan Pathfinder: Off-roader de business

Click pentru imaignea intreaga

14.12.2007, 13:56 162

In paralel cu tendinta de a lansa SUV-uri sau crossovere, definite ca fiind automobile cu sistem de tractiune integrala, caroserie masiva, similara cu a unui break.
Principalii jucatori de pe aceasta piata si-au mentinut modele destinate cu precadere rularii in teren accidentat. Este cazul modelului Defender de la Land Rover sau G-Klasse de la Mercedes-Benz, dar si Nissan Patrol sau Toyota Land Cruiser.
Nissan Pathfinder a fost lansat in 2005 sub forma celei de-a doua generatii, fiind proiectat initial pentru piata nord-americana.
Vanzarile pe piata locala ale modelului Pathfinder in primele zece luni ale anului s-au apreciat cu aproape 6% la 308 unitati. In comparatie, Toyota a comercializat in aceeasi perioada 419 modele Land Cruiser, in scadere cu 4,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pathfinder este unul dintre cele sase modele Nissan destinate rularii pe teren accidentat, fara a lua in calcul si crossoverul compact Qashqai. La fel ca si Patrol, Pathfinder dispune de reductor, absolut necesar atunci cand se ruleaza pe teren foarte accidenat, in timp ce X-Trail nu, fiind un SUV compact, iar Murano este aproape in totalitate destinat rularii pe asfalt.
In luna iulie a acestui an, off-roaderul japonez a beneficiat de un facelift discret, care la nivelul exterior s-a evidentiat cel mai bine prin echiparea oglinzilor retrovizoare cu semnalizatoare.
Precum toate off-roaderele din segmentul sau, Pathfinder nu s-a dorit a fi un model cu un design dinamic, aproape toate trasaturile sale fiind dictate de functionalitate.
Designul caroseriei poate fi descris ca fiind unul masiv. Avand o lungime de 4,74 metri lungime, Pathfinder nu este un model destinat rularii in traficul urban si in niciun caz parcarii acestuia in Centru. Dar, pentru a facilita aceasta manevra, modelul testat era echipat cu o camera de luat vederi in spate, pentru a facilita manevra de parcare cu spatele, imaginile captate fiind afisate de display-ul sistemului de navigatie.
La fel ca la exterior, habitaclul lui Pathfinder a fost special gandit pentru a fi in primul rand functional. Ca si in cazul lui Jeep Grand Cherokee, testat in luna iunie a acestui an, materialele utilizate la interior au fost special gandite pentru a permite o curatare cat mai usoara, avand in vedere ca modelele off-road sunt utilizate cu precadere in conditii cu mult noroi sau praf.
Designul volanului multifunctional este unul clasic pentru Nissan, acesta concentrand functiile tempomatului, sistemului audio si cele pentru telefon.
Spre deosebire de alte modele, comenzile pentru oglinzile retrovizoare sunt amplasate in stanga volanului, in partea inferioara a plansei de bord, reprezentand un minus la capitolul ergonomie.
Pentru a accentua faptul ca a fost conceput pentru a functiona indiferent de conditii, Pathfinder dispune de un buton special pentru a permite incalzirea mai rapida a motorului diesel. Daca la relanti turatia motorului este de 800 rpm, dupa ce este actionat comutatorul, acesta este accelerat la 1.500 rpm.
Pozitia de condus este una inalta, oferind o imagine foarte buna a ceea ce se intampla in jurul masinii, impresie accentuata si de oglinzile de mari dimensiuni. La confortul soferului si a pasagerului din fata contribuie inclusiv scaunele reglabile electric. Iar pentru a accentua caracterul de off-road, pe montantii fata sunt amplasate manere de sustinere.
Urmand trendul actual, Pathfinder dispune de sapte locuri, dispuse pe trei randuri de scaune. Bancheta spate ofera un spatiu foarte generos, oferind un confort optim pentru trei pasageri chiar si la drumuri mai lungi de cateva ore. Cel de-al treilea rand a fost proiectat pentru a fi utilizat in conditii de stricta necesitate, acestea fiind cu precadere destinate copiilor. Atunci cand randul trei este pliat, capacitatea portbagajului este de 515 litri, aceasta scazand la 190 de litri in modul cu sapte locuri.
Daca butonul pentru sistemul HDC (Hill Descent Control) este amplasat langa cel pentru oglinzi, in partea inferioara a consolei centrale a fost pozitionat cel pentru sistemul de stabilitate ESP, cat si comutatorul pentru sistemul de tractiune integrala. Acesta dispune de trei trepte: "2WD", cu tractiune doar pe puntea spate, "Auto", in care puterea este repartizata intre cele doua punti in functie de aderenta rotilor, "4H", in care este cuplata tractiunea integrala permanenta si "4LO", care activeaza reductorul si este destinata exclusiv rularii in teren accidentat. In timpul testului s-a rulat in pozitia "Auto", pentru a obtine atat un consum de combustibil redus, dar si mai multa siguranta, avand in vedere rularea pe carosabil umed.
Pathfinder este disponibil cu o singura motorizare, un diesel de 2,5 litri dCi, care dezvolta 171 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor maxim de 403 Nm la 2.000 rpm. Modelul testat era echipat cu transmisie automata cu cinci trepte.
La capitolul dinamica, Pathfinder ofera pe autostrada senzatia de usoara submotorizare, un motor diesel de peste 200 CP, fiind mai mult decat binevenit, avand in vedere coeficientul aerodinamic al caroseriei Cx de 0,38, si o greutate de peste doua tone. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 11,8 secunde, cu 0,1 secunde mai repede in versiunea cu transmisie automata, in comparatie cu cea manuala.
Pretul de baza al lui Pathfinder porneste de la 33.986 de euro, in versiunea XE, cu transmisie manuala. Echiparea asigura o echipare cu "strictul necesar", care include in acest caz si climatizare automata bi-zona, patru airbaguri si sistem audio cu patru incinte acustice. Daca se doreste un SUV premium, echiparea de top, LE, include faruri cu xenon si jante din aliaj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO