Companii

Ofertele la masini vor semana din ce in ce mai mult cu cele din hipermarket

Ofertele la masini vor semana din ce in ce mai mult cu cele din hipermarket

Un Mercedes-Benz E-Klasse cu 0 km putea fi achizitionat in prima jumatate a anului cu 26.000 de euro, fata de pretul de lista de 46.000 de euro

19.08.2009, 17:20 25

Reducerea stocurilor in urma campaniilor de discounturi din prima jumatate a anului va duce la implementarea in showroomurile auto a unor strategii de marketing "imprumutate" de la hipermarketuri, potrivit jucatorilor din piata auto.

"De acum incolo vom avea "preturi bune" la masini pe loturi, exact ca in cazul retailerilor de alimente. Este clar ca discounturi cum au fost in luna iunie nu vor mai fi. Pana in mai, spre exemplu, majoritatea dealerilor acordau in continuare discounturi foarte mari, dar acum nu", a subliniat Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto.

La nivelul ofertelor viitoare fiecare marca va avea propria strategie de discounturi, in opinia lui Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia. "La Dacia este putin probabil sa vedem in derulare campanii de tip "hipermarket, dar la nivelul intregii piete se vor aplica si astfel de solutii pentru repornirea mecanismului bani-marfa", a subliniat Stroe.

 

Loturi de masini precum baxurile de bere

In ultimele luni, acest tip de strategie s-a observat in cazul marcii Hyundai. Un lot de aproximativ 50 de modele Santa Fe a fost comercializat cu un pret de aproximativ 15.000 de euro fara TVA, potrivit oficialilor importatorului, in conditiile in care acelasi model este acum disponibil cu un pret de 17.700 de euro.

Scaderea pietei auto de aproape 60% in prima jumatate a acestui an a determinat campanii de discounturi de pana la 50% la masinile aflate pe stoc. Spre exemplu, un Mercedes-Benz E-Klasse cu 0 km putea fi achizitionat in prima jumatate a anului cu 26.000 de euro, fata de pretul de lista de 46.000 de euro, iar un Audi A8 de 65.000 de euro putea fi cumparat cu 40.000. "Vremea preturilor mari nu va mai reveni niciodata pe piata auto. Prin micsorarea discounturilor si reducerea stocurilor se aplica acum o actiune defensiva, pentru cresterea profitabilitatii. In plus, discounturile vor incepe iar sa creasca, pentru ca dealerii auto sa 'atace' din nou piata", a spus Tapalaga.

Programul "Rabla" a murit

Extinderea programului "Rabla" la vehicule comerciale si la leasing nu a avut efectul scontat, vanzarile nefiind influentate, potrivit sefului Porsche Inter Auto.

"Programul 'Rabla' a murit. In ultimele doua saptamani, spre exemplu, am vandut numai doua masini. De cand programul a fost extins la leasing, singura schimbare pe care am resimtit-o a fost la nivelul traficului de showroom", a declarat Alin Tapalaga, care a subliniat ca aceste masuri ar fi contat numai daca se aplicau inca de la inceput.

In a doua jumatate a anului, jucatorii din piata se asteapta ca preturile la masini sa ramana in mare parte ca in primul semestru, insa diferenta o va face nivelul de echipare.

In primul semestru al acestui an vanzarile de autoturisme au inregistrat un declin de 51%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, la un nivel de 70.610 de unitati, dar potrivit vicepresedintelui Asociatiei declinul real a fost undeva la 58%, diferenta fiind reprezentata de autoturisme din stoc vandute la export, in special in Germania.

Inmatricularile de autoturisme second-hand au inregistrat la nivelul lunii iulie o scadere de aproape 70% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 11.374 de unitati, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari Vehicule din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

Pentru inmatricularile de autoturisme noi luna iulie a fost cea de-a treia cea mai slaba din acest an, in scadere cu 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 10.613 masini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO