Companii

Opel poate inregistra pierderi in 2000

08.06.2000, 00:00 10



Filiala germana a constructorului american de automobile General Motors (GM), Opel, va inregistra din nou pierderi in anul 2000 daca cererea, scazuta in acest sector, nu va creste, a indicat presedintele Opel, Robert Hendry.

Opel a inregistrat deja pierderi in cursul ultimelor doua exercitii. Anul trecut, grupul a consemnat o pierdere operationala cuprinsa intre 100 si 130 milioane de euro, conform unor date provizorii, dupa o pierdere de 176 milioane de euro in anul 1998, informeaza Medifax. Datele definitive pentru anul trecut vor fi publicate la 19 iunie. In ciuda bunei primiri facute unora dintre modele, precum Astra sau Zafira, compania germana a esuat pana in prezent in incercarea de a atinge obiectivul fixat in privinta majorarii cotei de piata, care nu a incetat sa scada in ultimii ani.

Cota sa de piata s-a stabilit, in Germania, la 11,7% in primele patru luni ale anului, fata de 12,9% in aceeasi perioada a anului trecut. In schimb, Opel a reusit sa-si mentina pozitia in Europa de Vest, unde a vandut 573.000 automobile (10,4% din piata). Insa obiectivul de a atinge o cota de 17% din piata germana in 2002-2003 pare inca indepartat. Firma sufera de un deficit de imagine, de mai multe schimbari succesive la nivelul conducerii si de un anumit dezinteres, mai ales din partea clientilor germani.

Opel este marca a General Motors, cea mai mare companie de automobile din lume, cu o productie de peste opt milioane de unitati anual (fara a lua in calcul recenta alianta cu grupul italian FIAT). In Statele Unite, compania dispune de marcile Buick, Chevrolet, Oldsmobile, Pontiac si Saturn, la care se adauga divizia Cadillac, specializata in constructia de automobile de lux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24