Retail&Agrobusiness

Piaţa de 1,2 miliarde de lei în care regulile sunt scrise de branduri româneşti. Doar o multinaţională „stă la pândă“

Piaţa de 1,2 miliarde de lei în care regulile sunt...

Autor: Mădălina Panaete

09.12.2014, 20:34 486

Apa minerală naturală este unul dintre puţinele segmente ale industriei alimentare unde multinaţionalele nu monopolizează piaţa cu brandurile lor cu nume de rezonanţă internaţională. Pe segmentul apei minerale antreprenorii locali reuşesc să domine piaţa estimată la câteva sute de milioane de euro.

Astfel, în topul celor mai mari zece branduri de apă minerală pe segmentul mainstream se regăsesc nume româneşti precum Borsec, cu o istorie de peste 200 de ani, Tuşnad, un brand de apă îmbuteliată încă din 1879, sau Harghita, marcă sub care a început să se îmbutelieze apă minerală în urmă cu peste 60 de ani.

„Apele minerale fac parte dintr-o categorie aparte, o categorie în care consu­matorii preferă produsele autohtone, în mare parte datorită credibilităţii surselor de provenienţă şi  prospeţimii. Pe de altă parte, trebuie să ne uităm şi la brandurile de import prin comparaţie. Ca nivel de preţ, apa minerală Devin, spre exemplu, poate fi comparată cu brandurile româneşti, însă dacă luăm Evian, unde nivelul de preţ este mult mai ridicat, atunci nu putem compara, este foarte departe“, a declarat pentru ZF Irinel Ionescu, creative partner al companiei de brand şi packaging design Ampro Design.

El spune că în cazul produselor din categorii precum apa minerală, legume, fructe sau cele de panificaţie românii preferă brandurile autohtone şi bunurile „made in Romania“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO