Companii

Retailerii acuză: “Observatorul preţurilor” al lui Videanu distrage atenţia de la adevăratele cauze ale scăderii puterii de cumpărare a românilor

Retailerii acuză: “Observatorul preţurilor” al lui Videanu distrage atenţia de la adevăratele cauze ale scăderii puterii de cumpărare a românilor
22.07.2010, 14:17 30

Reţelele mari de magazine alimentare au reacţionat la propunereaministrului economiei de a verifica preţurile produselor de bazădin comerţ, acuzându-l pe Adriean Videanu că vrea să deturnezeatenţia publicului de la adevăratele probleme care genereazăscăderea puterii de cumpărare.

"Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR)consideră că demersul domnului ministru Adriean Videanu deimplementare a unui Observator al Preţurilor reprezintă de fapt oaltă încercare de deturnare a atenţiei publice de la adevăratelecauze ale scăderii puterii de cumpărare a populaţiei, dar şi deculpabilizare sistematică a comerţului modern din România pentruscăderea nivelului de trai", se arată într-un comunicat alAMRCR.


Adriean Videanu, ministrul economiei, a anunţat marţi că Ministerulpe care îl conduce intenţionează să elaboreze un proiect deverificare a preţurilor din comerţul alimentar, ObservatorulPreţurilor, prin intermediu ANPC (Autoritatea Naţională pentruProtecţia Consumatorilor).

Practic, după intrarea în funcţiune a acestui instrument, unconsumator va putea să compare preţurile pentru un anumit produscare este comercializat în 1.400 de puncte de vânzare pornind de lahipermarketuri, supermarketuri, magazine de cartier sau pieţe, şiapoi să ia decizia de cumpărare.

"Demersul unui Observator al Preţurilor este inutil, pentru cănu se adresează adevăratei zone de manifestare a speculării crizei,care este economia subterană, ci comerţului modern, fiscalizat înîntregime, şi unde preţurile se ajustează pe baza raportului întrecerere şi ofertă; în plus, acesta este ineficient, întrucâtimplementarea şi actualizarea unui astfel de Observator nu va puteaţine pasul cu ritmul schimbărilor de preţuri, precum şidiscriminatoriu, pentru că se doreşte a fi un experiment doar încomerţul cu alimente de bază, în condiţiile în care pentruconsumator este la fel de important să afle dacă preţurile suntconcurenţiale şi pentru utilităţile casnice, servicii bancare,telefonie sau chiar pentru serviciile publice", au mai spusreprezentanţii AMRCR.

Videanu a mai precizat marţi că Ministerul Economiei va aveaconsultări cu marii retaileri pe această temă, însă nu a avansat uncalendar al acestor iniţiative.

Potrivit ministrului, în Grecia un astfel de instrument a fostdeja implementat, iar reducerile de preţuri au fost de 7%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO