Companii

Retailerii intră din nou într-un război al promoţiilor pentru a resuscita consumul privat: 22% din vânzări sunt „la ofertă“

Retailerii intră din nou într-un război al...

Autor: Cristina Roşca

06.07.2023, 00:07 743

În 2009-2010, tot pe fondul unei scăderi a consumului în timpul crizei anterioare, ofertele şi reducerile au reprezentat cartea pe care au jucat-o toţi marii retaileri.

Marii actori din comerţul modern apelează din nou, după o pauză de cel puţin cinci ani, la „arma“ promo­ţiilor pentru a resuscita consumul privat. Astfel, în primul trimestru din acest an 22% din vânzările din comerţul modern reprezintă vânzări de produse la ofertă sau reducere.

Mai exact, din 100 de lei cheltuiţi de un român, 22 de lei au mers către produse la promoţii de tipul bonus x% ori y grame, doi plus unul gratis, z% discount şi altele similare. „Tendinţa de scădere a activităţii retailerilor şi producătorilor în ceea ce priveşte promoţiile a fost evidentă în ultimii cinci ani, într-un context de evoluţie constant pozitivă a vânză­rilor în comerţul modern. Scă­derea ponderii promo s-a menţinut chiar şi anul trecut, în condiţiile în care in­flaţia a atins cote record spre sfârşitul lui 2022, pentru ca apoi, la început de 2023, să observăm o schimbare de traiectorie“, explică Bogdana Gheorghe, managing director al RetailZoom România.

De regulă, retailerii apelează la promoţii şi oferte atunci când consumul este mai anemic, pe când în vremurile când există apetit pentru shopping acest instrument este mai puţin folosit.



 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO