Companii

Reţetă pentru schimbarea mentalităţii

Autor: Ioana Mihai-Andrei

17.12.2023, 19:41 613

Mai puţine gunoaie în ape sau la gropile de gunoi, sute de locuri de muncă verzi, reintroducerea în circuit a circa 7 miliarde de ambalaje de băuturi în fiecare an sunt cele mai vizibile ţinte ale Sistemului de Garanţie-Returnare care tocmai a luat startul. Compania care se ocupă de acest proiect pune în mişcare un fenomen care implică toţi consumatorii, comercianţii, dar şi producătorii şi importatorii de băuturi din România. Cel mai amplu sistem de economie circulară din România are o sarcină care nu e deloc uşoară: îşi propune să schimbe mentalitatea faţă de reciclare a tuturor românilor. Care sunt elementele cheie ale acestui proiect povesteşte Gemma Webb, CEO şi preşedinte al Directoratului RetuRO.

Sufocate de gunoaie, malurile lacului Bicaz mi-au lăsat un gust amar ultima dată când am vizitat zona din preajma localităţii Durău, din judeţul Neamţ. Altminteri, în amintirile mele, peisajele erau unele dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut vreodată. Scenariul se repetă, cu siguranţă, în multe alte cazuri, iar situaţia este provocată de faptul că localnicii aruncă majoritatea gunoaielor aiurea, iar curăţarea apelor este costisitoare. Acest lucru se poate schimba însă radical în anii ce vin, deoarece pentru ambalajele băuturilor vom plăti o garanţie de 50 de bani, aşa cum promite Sistemul de Garanţie-Returnare, administrat în România de RetuRO, o companie care a fost dezvoltată de la zero în numai un an de Gemma Webb.

Ea spune că povestea sa în cadrul RetuRO a fost mai mult decât o schimbare în carieră; a reprezentat un moment crucial în dezvoltarea sa personală. După peste 20 de ani în poziţii de leadership în mediul corporativ, a decis să se alăture unui start-up şi să contribuie la dezvoltarea lui. Cum a arătat prima sa zi la RetuRO? „Fără telefon de serviciu, fără laptop, fără ecuson, fără birou. Am fost primul angajat. Nebunia, cum o numeau unii, de a da drumul Sistemului de Garanţie-Returnare în mai puţin de un an nu a fost o decizie de business. A fost răspunsul la nevoia presantă ca ceea ce fac să aibă un impact real şi semnificativ pentru mediul în care trăim, o dorinţă pe care fiecare dintre noi o simte, la un moment dat, în viaţa sa”, spune Gemma Webb.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO