Companii

SUV-urile compacte şi maşinile de familie au atras cei mai mulţi clienţi noi în S1

SUV-urile compacte şi maşinile de familie au atras cei...

Autor: Bogdan Alecu

21.07.2015, 00:04 585

SUV-urile şi monovolumele compacte au înregistrat cele mai mari creşteri în primele şase luni ale acestui an, potrivit dealerilor auto de pe piaţa locală, în timp ce monovolumele mari au reprezentat singurul segment care a continuat să piardă teren în prima jumătate a acestui an.

Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost punctată de monovolumele compacte, de 81%, la aproape 1.400 de unităţi, din care jumătate reprezintă modelul Fiat 500L. Pe locul secund se află modelul Dacia Lodgy produs în Maroc cu aproape 400 de unităţi în creştere cu peste 40%, urmat de Ford B-Max, monovolumul asamblat de americani la Craiova, cu sub 60 de unităţi, jumătate faţă de perioada similară a anului trecut.

Modelele Opel Mokka şi Antara au susţinut creşterea segmentului SUV-urilor compacte, cele două fiind singurele cu creşteri de trei cifre în primul semestru al acestui an. Mokka a urcat cu 170%, la peste 300 de maşini, iar Antara cu 138%, la 174 de unităţi. Cel mai bine vândut model rămâne Dacia Duster cu aproape 3.500 de maşini livrate, în creştere cu 40% faţă de primul se­mes­­tru al anului trecut. Limuzinele de lux au continuat ascen­siunea, seg­men­tul fiind susţi­nut în principal de Mercedes-Benz S-Klasse. Clasa limu­zine­­lor a urcat cu 35% în intervalul ianuarie-iunie, la 171 de uni­tăţi, dintre care mai bine de jumătate sunt din modelul german.

Piaţa auto a crescut în primul semestru cu 17,9%, vân­ză­rile de autoturisme şi vehicule comerciale ajungând la 55.440 uni­tăţi, în timp ce doar la autoturisme avansul a fost de 16,2%, iu­nie 2015 fiind cea mai bună lună a pieţei auto din ultimii şase ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO