Companii

Un sfert din vânzările de produse electro-IT din România se realizează în ultimele două luni din an

Un sfert din vânzările de produse electro-IT din...

Autor: Cristina Roşca

15.12.2023, 00:07 267

Black Friday şi sărbătorile de iarnă cântăresc greu în piaţa de electro-IT din România, mai exact, ultimele două luni din an înseamnă vânzări de peste 1 mld. euro, adică un sfert din total. De altfel, România este, alături de Slovacia, ţara cu cea mai mare pondere a acestei perioade în totalul vânzărilor de frigidere, espressoare, laptopuri, camere foto ori imprimante, arată datele companiei de cercetare de piaţă Gfk.

„Ultimele două luni din an (adică perioada de vârf) generează, în medie, 22% din vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din regiunea Europei Centrale şi de Est“, spun analiştii GfK. În cazul României şi Slovaciei, ponderea e de 24% în 2022, pe când în Ucraina şi Slovenia procentul scade la 20%. „Lunile noiembrie şi decembrie sunt luni de top pentru noi, evenimentul Black Friday şi sărbătorile sunt momente la fel de importante pentru vânzări“, confirma recent Raul Filip, directorul de achiziţii al Altex.

Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe produse electroIT, adică pe frigidere, espressoare, laptopuri, camere foto ori imprimante.

Un sfert din vânzările de profil din România se realizează în ultimele două luni din an. Astfel, doar noiembrie şi decembrie contribuie cu peste 1 mld. euro la total.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO