Retail&Agrobusiness

Cum a evoluat piaţa de electro-IT în 2023: Vânzările de friteuze s-au dublat, iar cele de aspiratoare verticale au crescut cu o treime, în timp ce cererea pentru laptopuri şi PC-uri a scăzut puternic. Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe produse electro-IT, adică pe frigidere, espressoare, laptopuri, camere foto ori imprimante

Cum a evoluat piaţa de electro-IT în 2023: Vânzările...

Autor: Cristina Roşca

09.12.2023, 00:07 215

După mai mulţi ani de creşteri susţinute, mai ales în pandemie, această piaţă a început în 2022 să resimtă impactul inflaţiei şi al dobânzilor în creştere  În primele nouă luni din acest an, evoluţiile diferă foarte mult de la o categorie la alta.

Pentru piaţa locală de electro-IT, anul 2023 a adus evoluţii contrastante, unele categorii reuşind să se menţină pe plus, în pofida scăderii puterii de cumpărare ca urmare a inflaţiei în continuare ridicată şi a dobânzilor mari, în timp ce în alte segmente cererea a scăzut, fapt ce a dus la declinuri de până la 15-20% în vânzări, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Spre exemplu, vânzările de friteuze s-au dublat, iar cele de aspiratoare verticale au crescut cu o treime, în timp ce cererea pentru laptopuri şi PC-uri a scăzut puternic.

„În valoare, în primele nouă luni din an, vânzările de camere de supraveghere şi de camere foto digitale au crescut comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce echipamentele de birou au avut de suferit, e vorba de multifuncţionale şi imprimante. Mai mult, după doi ani de creşteri susţinute (în pandemie - n.red.) vânzările de laptopuri şi desktopuri au intrat pe un trend descendent, nevoile consumatorilor fiind deja acoperite de achiziţiile din timpul crizei sanitare“, spun oficialii GfK.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO