Eveniment

Automobile Dacia face cu muncitorii negrevisti 6% din productia zilnica normala

07.04.2008, 18:31 23

Producatorul Automobile Dacia a reluat, spre finalul saptamanii trecute, procesul de productie, asambland in cursul zilei de joi, 3 aprilie, 85 de automobile, adica 6% din fluxul zilnic de productie normal de 1.350 de unitati.
Odata cu reluarea partiala a productiei, administratia companiei a anuntat ca din totalul angajatilor celor doua schimburi s-au declarat in greva doar 3.002 muncitori, respectiv 38,8% din total.
Liderii sindicali ai Dacia au declarat ca, prin reluarea procesului de productie cu angajatii ce nu protesteaza, conducerea constructorului de automobile incearca sa "forteze greva", dar ca aceasta strategie nu va functiona, deoarece toti cei 7.600 de semnatari ai revendicarilor comune nu vor renunta la proteste.
Compania a mai incercat reluarea asamblarii de autovehicule si in cursul zilei de miercuri, 2 aprilie, prin trecerea maistrilor si a sefilor de grupe la linia de productie, insa salariatii s-au impotrivit.
Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, a adaugat ca pentru sustinerea angajatilor care au participat integral pe toata durata grevei vor fi impartite sume de bani ce vor compensa neplata zilelor de protest. Sumele vor proveni atat din fondurile sindicatului, cat si din partea sindicatului francez al Renault.
Pierderile salariale ale angajatilor grevisti au fost cuantificate de administratie pana la data de 2 aprilie la cel putin 280 de lei net, suma care dupa 14 zile de greva a urcat potrivit estimarilor companiei la aproape 400 de lei. La aceste pierderi se adauga si tichetele de masa neacordate pentru fiecare zi lucratoare, precum si majorarea salariala oferita de Dacia, care daca ar fi fost acordata retroactiv pentru perioada ianuarie - martie, s-ar fi ridicat la 672 de lei brut.
Pe parcursul grevei compania a anuntat ca a realizat livrari de mai mult de 3.600 de automobile, centrul de export de colectii de piese RIR - ILN a functionat in mod normal, iar tinta financiara pentru primul semestru al anului in curs a fost fixata la un profit de cel putin 61 de milioane de euro pentru a acoperi pierderile restante inregistrate in perioada 2002-2005. Potrivit lui Liviu Ion, directorul de comunicare al companiei, in cei trei ani premergatori lansarii proiectului Logan s-au inregistrat pierderi de 363 de milioane de euro, din care s-au recuperat din 2005 pana in prezent 302 milioane de euro. Compania a realizat in cursul anului trecut un profit de 132,2 milioane de euro.
Potrivit agentiei de presa Mediafax, tinta de profitabilitate a companiei a fost fixata in raportul financiar al companiei, realizat pana la demararea grevei salariatilor, la data de 24 martie.
Conducerea nu a realizat inca o estimare a influentei grevei asupra obiectivului semestrial, iar Liviu Ion a declarat ca un rezultat clar se va vedea la jumatatea anului. Pana la jumatatea anului Dacia va trebui sa recupereze si pierderile de productie de circa 20.000 de autovehicule nefabricate, profitul planificat si nerealizat in perioada grevei, precum si costurile de mentinere in functiune a utilitatilor din spatiul de productie.
Deoarece pana in prezent administratia Dacia a refuzat indeplinirea cererilor sindicatului, a carei principala revendicare a fost majorarea salariilor in suma fixa cu 550 de lei, iar sindicatul a respins cele trei propuneri de majorare ale conducerii, singura solutie pentru incheierea conflictului ar putea fi verdictul Tribunalului Arges de pe data de 9 aprilie, cand se va rejudeca legalitatea grevei.
Pana in prezent administratia centrala nu s-a implicat in conflictul social de la Mioveni, deoarece, potrivit Dacia, este un caz in mediul de afaceri privat, iar statul nu detine participatii in cadrul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO