Eveniment

Jucatorii din auto: Efectul programului “Rabla” este “sublim”. Lipseste cu desavarsire

Jucatorii din auto: Efectul programului “Rabla” este “sublim”. Lipseste cu desavarsire
06.10.2009, 23:20 30

Companiile din auto spun ca in prezent volumul vanzarilorrealizate prin "Rabla" este extrem de redus si asteapta extindereaprogramului la persoane juridice.

Principalul castigator al programului de casare din acest aneste Dacia, potrivit jucatorilor din piata auto, datorita gameiinferioare de pret, in timp ce ceilalti dealeri auto sunt afectatide amanarea extinderii programului la persoanele juridice.

"In prezent programul 'Rabla' este sublim. Putem spune calipseste cu desavarsire. Extinderea programului la persoanejuridice ar avea in acest moment un impact asupra vanzarilor",spune Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto,diviza de retail auto a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pepiata de profil.

Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Nicolae Nemirschi,fostul ministru al mediului, incepand cu etapa a treia aprogramului "Rabla", care a demarat la 1 septembrie, acesta trebuiaextins si la persoane juridice, dar nici in prezent acestea nu potcasa un autoturism in vederea achizitiei unuia nou.

Actul normativ care modifica modul de desfasurare a celei de-atreia etape a programului "Rabla" in sensul includerii persoanelorjuridice in program nu a fost inca promovat, desi trebuia sa intrein vigoare la inceputul lui septembrie. Reprezentantii AsociatieiProducatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) spun caintarzierea se datoreaza procedurilor de reglementare si ca existariscul ca programul sa nu fie extins la persoane juridice inaceasta etapa a "Rabla", care se incheie pe 11 decembrie.

Leasingul nu prea a ajutat

Extinderea programului de innoire a parcului auto la leasingincepand cu cea de-a doua etapa nu a avut efectul scontat potrivitjucatorilor din piata auto.

"Implementarea leasingului in cadrul programului 'Rabla' nu aavut niciun efect deoarece si pana atunci se puteau vinde masinilein rate. Acelasi lucru s-a intamplat si cu extinerea la vehiculecomerciale. Inainte sa inceapa au fost clienti interesati, careveneau in showroomuri sa puna intrebari, dar dupa ce s-a demarat,nici macar sa intrebe nu au mai venit", a subliniat Tapalaga.

Pe de alta parte, exista si dealeri care considera un ajutorextinderea la leasing a programului, dar totodata fiind preadevreme pentru a se vedea rezultatele exacte ale acesteia.

"Singurul 'balon de oxigen' care ne-a fost oferit acum a fostextinderea programului la leasing pentru persoane fizice. Erafoarte bine daca era leasing pentru persoane juridice, in specialpentru vehiculele comerciale. Exact impactul care l-a avutleasingul nu putem spune inca, deoarece au trecut numai douasaptamani", a subliniat Nicoale Sorescu, directorul RadaciniMotors, dealer al marcilor Opel si Chevrolet.

Asteapta sistemul de vouchere

Potrivit jucatorilor din auto, un ajutor considerabil pentruprogram ar veni in conditiile in care s-ar introduce sistemul devouchere, care ar permite casarea a pana la trei rable in vedereaachizitiei unui automobil nou.

"Vanzarile prin programul 'Rabla' merg destul de slab inprezent, deoarece multi se asteapta la extinderea programului lacasarea a trei masini pentru achizitia uneia noi", a spusSorescu.

In etapa a treia a programului "Rabla", la nivelul luniiseptembrie s-au comercializat 4.500 de automobile, potrivitstatisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA). Dintre acestea, 2.000 de autoturisme au fostcomercializate de catre Dacia, 200 de Renault-Nissan Romania si 57de Radacini Motors, potrivit datelor Administratiei Fondului pentruMediu.

In etapa a treia a programului pentru stimularea innoiriiparcului auto s-ar putea achizitiona 28.529 de autoturisme sivehicule comerciale de catre persoane fizice, la care s-ar adauga10.000 destinate firmelor si companiilor, potrivit AFM.

In prima etapa a programului "Rabla" s-au vandut aproape 12.000de autoturisme iar in a doua etapa s-au comercializat 9.649 demasini. Daca in prima etapa Dacia a detinut 47% din vanzarile prinprogramul "Rabla", in etapa a doua a vandut 60% din volumul total.In cea de-a treia etapa Automobile Dacia a primit o cota de 3.350de automobile, din cele 28.529 de masini destinate persoanelorfizice. Astfel, acum este pentru prima data in acest an cand Dacianu si-a epuizat cota alocata in prima luna a unei etape.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO