Eveniment

MTI: Peste nouă ani vom contribui cu 10 mld. € la PIB. Transportatorii: Ne-am săturat de promisiuni

MTI: Peste nouă ani vom contribui cu 10 mld. € la PIB. Transportatorii: Ne-am săturat de promisiuni

Foto Andrei Spirache

Autor: Bogdan Alecu

20.07.2011, 00:03 405

Transporturile rutiere, feroviare, navale şi fluviale vorcontribui la Produsul Intern Brut al României în 2020 cu peste 10miliarde de euro şi vor genera peste 140.000 de locuri de muncă,dezvoltarea acestui sector fiind avantajată de amplasareastrategică a României între Est şi Vest, potrivit declaraţiilor luiEusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul MinisteruluiTransporturilor şi Infrastructurii. Pe de altă parte, secretarul destat nu a precizat care este în prezent contribuţia la PIB atransporturilor şi nici numărul total al celor care lucrează înacest sector.

"Viitorul transportului de mărfuri este cel «multimodal», nunumai cel rutier, ci şi cel pe calea ferată sau cel naval. Înprezent la nivel european doar 10% mai reprezintă cel pe caleaferată, adică jumătate din cât era în urmă cu zece ani. Pe de altăparte, calea ferată poate suplini pentru moment lipsa autostrăzilorîn România", a spus Eusebiu Pistru în cadrul con­fe­rinţei MediafaxTalks about Transport & Logistics, cu tema "Îmbunătăţireaactivităţii de transport şi optimizarea spaţiilor logistice.

Lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şiSibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate în 2013 şi2016, potrivit declaraţiilor lui Eusebiu Pistru. În perioadaseptembrie-octombrie vom începe lucrările la majoritateatronsoanelor dintre Nădlac şi Sibiu, iar firmele trebuie să neprezinte la sfârşitul lunii proiectele pe care le-au pregătit", aspus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor. Lucrărilevor începe la autostrăzile Nădlac - Arad (38,9 km), Timişoara -Lugoj (35,6 km), un tronson de 28 km din autostrada Lugoj - Deva,Deva - Orăştie (32,8 km) şi Orăştie - Sibiu (82 km). Termenul definalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de 80 km dinautostrada Lugoj - Deva, care va fi pus în funcţiune în 2016.Singurul sector de autostradă fără finanţare este în prezenttronsonul Sibiu - Râmnicu-Vâlcea - Piteşti, totodată acestareprezentând şi cel mai periculos dintre toate, în condiţiile încare reprezintă traversarea Carpaţilor Meridionali. Referitor laautostrada Bucureşti - Ploieşti, aflată în lucru, Pistru a spus căstadiul de realizare pe tronsonul Bucureşti - Moara Vlăsiei este de83%, iar pe sectorul Moara Vlăsiei - Ploieşti de 55%.

Pe de altă parte, Augustin Hagiu, preşedintele FederaţieiOperatorilor Români de Transport, a subliniat că pe lângă planurilede viitor ale Ministerului Transporturilor, CNADNR trebuie săreabiliteze o serie de drumuri şi poduri precum cel de laOituz.

"La podul de la Oituz nu s-a bătut un cui de trei ani, iarcamioanele sunt obligate să ocolească sute de kilometri. Pe unastfel de drum ocolitor un şofer de camion a murit în urma unuiaccident deoarece un obstacol nu a fost semnalizat corespunzător.Este foarte grav ca un pod care este pe un tronson european să steanereabilitat o perioadă atât de lungă de timp", a declarat Hagiu.Transportatorii au subliniat că momentan din partea ministerului sevăd numai promisiuni şi tronsoane foarte mici de autostradă date înexploatare.

Ministerul Transporturilor va finaliza până la sfârşitulsăptămânii proiectul de modificare a Legii transporturilor, actnormativ care trebuie adoptat până în luna decembrie, şi vaorganiza săptămâna viitoare o primă întâlnire cu patronatele pentruconsultări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO