Profesii

Furnizorii externi de training

03.02.2003, 00:00 49

Utilizarea unor furnizori de training externi in cadrul unor proiecte de pregatire a personalului, fie acestea si programe complexe sau cicluri de instruire, nu mai constituie o noutate pentru organizatiile din Romania.
Experienta ultimilor ani a aratat ca rezultatele sunt de multe ori pe masura asteptarilor companiei beneficiare. Firmele se intorc la furnizorii initiali de training sau selecteaza noi furnizori, din dorinta de a experimenta.
Astfel, rezultatele sesiunilor variaza in functie de multi factori, unii legati direct de furnizorul de training, altii aleatori, ramanand destul de multi factori care depind direct de client, de cel care realizeaza investitia in personalul companiei pe care o conduce.
Maximizarea efectelor investitiei trebuie sa fie principalul obiectiv al companiei care angajeaza un furnizor extern de training. Aceasta trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:
* Sa informeze angajatii in legatura cu programul ce urmeaza a fi derulat si in care vor fi implicati. In acest fel acestia isi vor putea formula o serie de asteptari pe care sa le comunice trainerilor, contribuind astfel la imbunatatirea si mai buna personalizare a sesiunii de training. In plus, se elimina frustrarile ce apar destul de des in cazul instruirii adultilor, cand acestia nu cunosc, nici macar la modul general, ceea ce urmeaza sa faca. Aceasta pregatire a cursantilor poate veni din partea furnizorului de training numai dupa primirea acordului echipei de management al companiei beneficiare.
* De multe ori se intampla ca sesiunile de training sa fie "lipite" de o intalnire cu caracter intern, ceea ce face ca atmosfera si implicit efectele de ordin emotional sa se rasfranga intr-un mod negativ si asupra rezultatelor trainingului. In consecinta, se recomanda ca intalnirile de business sa se desfasoare in cadrul unor evenimente speciale, separate, chiar daca acest lucru presupune cheltuieli de natura logistica mai mari.
* In construirea unui program de training cat mai adecvat cerintelor firmei-client, furnizorul extern are nevoie de o serie de informatii, unele de natura confidentiala, motiv pentru care semnarea unui contract de confidentialitate cu acesta reprezinta un plus de siguranta si un pas important catre o sesiune de instruire mai buna. Principiile eticii profesionale obliga furnizorii externi de training, sa respecte si sa trateze cu cea mai mare atentie toate informatiile primite de la beneficiar.
* Un exemplu des intalnit in practica este acela al unei firme care, o data cu introducerea unui program de training intern decide sa includa si o componenta de evaluare a performantelor participantilor. Pentru un furnizor extern de training, evaluarea performantelor acestora in timpul unui program de training este o cerere foarte greu de acceptat, din cauza impactului negativ pe care il va capata procesul de instruire, si a principiilor de etica profesionala.
* In sfarsit, privind trainingul extern ca pe o investitie, fiecare client doreste sa evalueze eficienta acestuia, masura in care banii investiti se reintorc in cadrul firmei. Evaluarea acestor efecte se poate face la mai multe niveluri, prin simpla chestionare a celor implicati sau prin monitorizarea  participantilor, urmarindu-se in special gradul de indeplinire a obiectivelor stabilite pe urmatoarele trei luni de zile. O arie mai greu masurabila este cea a abilitatilor sau atitudinilor participantilor. Pentru a sprijini firma client in implementarea mai rapida si mai eficienta a efectelor  programului de training, procedura CODECS de finalizare a programelor de instruire prevede crearea unui plan de actiune personal  si/sau creat de echipa de participanti. Scopul acestuia este  elaborarea unui calendar concret al pasilor necesari imbunatatirii activitatii in aria vizata de trainingul respectiv si urmarirea realizarii stricte a acestuia.




 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO