Conform statisticilor, cu cât o companie din sfera IMM-urilor este mai mare, cu atât mai mare este probabilitatea implementării măsurilor pentru eficientizarea resurselor.
Ceea ce pentru companii cu ştate vechi înseamnă o transformare la nivel de business, o schimbare de macaz care se face din mers, pentru companiile aflate la început de drum este un item inclus din start în planul de business. ESG – numele de cod care defineşte principiile de mediu, sociale şi de guvernanţă – este un element primordial pentru dezvoltarea IMM-urilor în această perioadă, în care toleranţa, sustenabilitatea şi incluziunea sunt aproape norme, şi nu doar excepţii. „Mai bine de două treimi dintre IMM-uri au întreprins cel puţin o măsură pentru eficientizarea resurselor, iar IMM-urile mai mari sunt predispuse să implementeze mai multe asemenea măsuri. Cele mai multe IMM-uri au redus cantitatea de deşeuri generate şi au economisit energie şi materii prime“, se arată în raportul anual al Comisiei Europene privind IMM-urile şi sustenabilitatea aferent anilor 2021-2022.
Conform statisticilor aşadar, cu cât o companie din sfera IMM-urilor este mai mare, cu atât mai mare este probabilitatea implementării măsurilor pentru eficientizarea resurselor. Astfel, doar ca un exemplu, dacă doar 19% dintre microîntreprinderi folosesc energie regenerabilă, ponderea creşte până la 32% în cazul întreprinderilor medii, mai arată datele Comisiei Europene. Ce trebuie spus este că IMM-urile pot şi trebuie să ţină cont de paşii pe care îi fac marile companii în direcţia sustenabilităţii şi să înveţe.
„IMM-urile trebuie să profite de expertiza companiilor care sunt deja în această călătorie către un business sustenabil“, spunea recent Adina Tudor, customer sustainability partnerships manager la Coca-Cola HBC.
Momentul actual este oportun pentru ca IMM-urile să încerce să transforme businessurile în unele sustenabile, cu ajutorul celor care deja au expertiză în acest sens, mai ales că generaţiile tinere sunt mai receptive la tot ceea ce implică acest concept de ESG.
„IMM-urile ar trebui să fie atente la explorarea modelelor de business care iau în calcul o mai bună utilizare a resurselor naturale, o transformare a unor produse în servicii, întrucât acest lucru ar putea reprezenta o oportunitate de dezvoltare în perioada următoare“, crede Iuliana Tiba, director mediu social şi finanţare cu impact pozitiv la BRD - Groupe Société Générale.
În marile companii, a devenit deja obligatorie existenţa unui manager de sustenabilitate, indiferent că rolul său este definit prin corporate social responsability officer, chief sustainability officer, chief ESG officer sau altfel. În anul 2021, numărului de numiri de Chief Sustainability Officer la nivel global a crescut de trei ori faţă de 2020, conform unui studiu realizat de departamentul de strategie globală din reţeaua PwC. Circa 65 de companii au numit un director de sustenabilitate în perioada 2016-2020, faţă de 68 de companii în 2021.
„Este mai greu pentru o companie deja existentă să integreze conceptul de sustenabilitate“, spunea de curând Magdalena Caramilea, manager de sustenabilitate în cadrul Autonom Services, cea mai extinsă reţea de mobilitate din România, companie controlată de fraţii Marius şi Dan Ştefan, cu afaceri de 394 de milioane de lei (circa 79 mil. euro) în 2021.
Şi cei mari au fost mici
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE