Dintre toate nişele pe care micii antreprenori le preferă pentru a acumula experienţă în business, cea a cafenelelor pare să fie printre cele mai efervescente, dacă nu chiar în top.
citește mai multDintre toate nişele pe care micii antreprenori le preferă pentru a acumula experienţă în business, cea a cafenelelor pare să fie printre cele mai efervescente, dacă nu chiar în top.
citește mai multRomânia este, alături de state precum Letonia, Spania sau Bulgaria, una dintre ţările unde IMM-urile invocă lipsa resurselor financiare pentru a putea face tranziţia către un model de business sustenabil, verde, arată un raport al Comisiei Europene.
citește mai multCeea ce pentru companii cu ştate vechi înseamnă o transformare la nivel de business, o schimbare de macaz care se face din mers, pentru companiile aflate la început de drum este un item inclus din start în planul de business.
citește mai multDespre provocări pentru marile domenii din economie se vorbeşte non-stop din 2020 încoace, de când pandemia a dat startul dificultăţilor pentru economie, acestei situaţii adăugându-i-se la începutul acestui an şi războiul dintre Rusia şi Ucraina.
citește mai multFie că se numesc Garant Construct, IMM Prod, Rural Invest, Innovation, IMM Invest, StartUp Nation sau fonduri europene, opţiunile pe care le au IMM-urile pentru a se finanţa sunt tot mai ofertante.
citește mai multPeste 148.000 de companii noi au „prins viaţă“ în cursul anului 2021, un an care, deşi dificil pentru economie, a adus în mediul de business cu 34% mai multe firme noi decât în anul precedent, arată datele furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) la solicitarea ZF.
citește mai multRăbdare. Multă răbdare. Este ceea ce le recomandă antreprenorul Wargha Enayati, creatorul reţelei private de sănătate Regina Maria, celor care trec azi prin, poate, cea mai provocatoare etapă din viaţa lor de business.
citește mai multDe la haine la miere, de la fructe şi legume la obiecte din ceramică - toate şi-au găsit locul pe internet, un adevărat „bazar“ care a luat amploare din martie 2020 încoace. Nimic nu a rămas străin de mediul online, în condiţiile în care contactul fizic a fost, pentru o vreme, îngrădit.
citește mai mult„Deşi pare simplu, atunci când faci achiziţia pe fonduri europene nu e aşa simplu: socoteala făcută cu câţiva ani în urmă trebuia refăcută, fie nu se mai găseau bunurile iniţiale, fie deja erau depăşite moral ori era nevoie de altele.“
citește mai multDezvoltarea unei afaceri presupune investiţii constante, indiferent de domeniu, aşa că, atunci când sursele proprii nu mai sunt suficiente, antreprenorii se văd în situaţia în care trebuie să găsească alte „izvoare“ pentru finanţare.
citește mai multAutomobilele Dacia şi pufuleţii Gusto nu mai sunt de mult doar nişte excepţii atunci când vine vorba de exporturi ale produselor fabricate în România. Mulţi alţi antreprenori au trecut graniţele cu brandurile lor şi au cucerit consumatorii străini, dar potenţialul este încă neatins.
citește mai mult„A fost o logică simplă, de genul «dacă deja suntem câţiva care mâncăm aşa, sunt şanse mari să fie mai mulţi care ar aprecia astfel de produse». Ideea noastră a fost una bine primită.“ Aşa vorbesc despre afacerea lor Cristina Pârlitu şi Răzvan Clapa, fondatorii Nood Food, un laborator cu produse fără zahăr şi fără carne.
citește mai multDan Cornea, cu experienţă în industria navală, a luat drumul antreprenoriatului în 2020, după două decenii de navigat pe apă, când i-a venit o idee inspirată din călătoriile sale.
citește mai multPandemia de COVID-19, un eveniment care a dat peste cap întreaga lume, a produs o schimbare şi în comerţul alimentar local, mai exact a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale, fie că e vorba de businessuri specializate, fie de magazine de proximitate active în comerţul tradiţional.
citește mai multBerea artizanală, educaţia, platformele online de tot felul, producţia de miere şi alte sortimente apicole, turismul, fabricarea de încălţăminte sunt câteva domenii în care generaţiile noi de antreprenori au văzut oportunităţi. Aşa apar, de la o lună la alta, branduri noi de...
citește mai mult