• Leu / EUR4.9030
  • Leu / GBP5.5798
  • Leu / USD4.4936
Supliment ZF IMM 2021
Cafeaua, atracţia din zorii noilor generaţii de business. „Piaţa de cafea de specialitate din Bucureşti şi din România creşte din ce în ce mai mult din 2013 încoace“. Unii tineri au îndrăznit chiar să se întoarcă din străinătate în România doar pentru a-şi deschide un business în domeniul cafelei
Cafeaua, atracţia din zorii noilor generaţii de business. „Piaţa de cafea de specialitate din Bucureşti şi din România creşte din ce în ce mai mult din 2013 încoace“. Unii tineri au îndrăznit chiar să se întoarcă din străinătate în România doar pentru a-şi deschide un business în domeniul cafelei 1 aug 2022

Dintre toate nişele pe care micii antreprenori le preferă pentru a acumula experienţă în business, cea a cafenelelor pare să fie printre cele mai efervescente, dacă nu chiar în top.

citește mai mult
De unde vin banii pentru tranziţia IMM-urilor spre un business sustenabil. Companiile mici şi mijlocii din România găsesc cel mai greu finanţare externă, aşa că 92% se bazează pe propriile resurse financiare
De unde vin banii pentru tranziţia IMM-urilor spre un business sustenabil. Companiile mici şi mijlocii din România găsesc cel mai greu finanţare externă, aşa că 92% se bazează pe propriile resurse financiare 1 aug 2022

România este, alături de state precum Letonia, Spania sau Bulgaria, una dintre ţările unde IMM-urile invocă lipsa resurselor financiare pentru a putea face tranziţia către un model de business sustenabil, verde, arată un raport al Comisiei Europene.

citește mai mult
În cursa pentru sustenabilitate, IMM-urile pornesc cu dreptul. Ce măsuri iau aceste companii mici şi medii pentru a fi eficiente
În cursa pentru sustenabilitate, IMM-urile pornesc cu dreptul. Ce măsuri iau aceste companii mici şi medii pentru a fi eficiente 1 aug 2022

Ceea ce pentru companii cu ştate vechi înseamnă o transformare la nivel de business, o schimbare de macaz care se face din mers, pentru companiile aflate la început de drum este un item inclus din start în planul de business.

citește mai mult
IMM-urile, faţă în faţă cu economia. Scumpirile de tot felul, cap de afiş în rândul provocărilor cu care se confruntă afacerile mici şi mijlocii
IMM-urile, faţă în faţă cu economia. Scumpirile de tot felul, cap de afiş în rândul provocărilor cu care se confruntă afacerile mici şi mijlocii 1 aug 2022

Despre provocări pentru marile domenii din economie se vorbeşte non-stop din 2020 încoace, de când pandemia a dat star­tul dificultăţilor pentru economie, acestei situaţii adău­gân­du-i-se la începutul acestui an şi războiul dintre Rusia şi Ucraina.

citește mai mult
Abundenţă de finanţări: de unde pot lua IMM-urile bani pentru dezvoltare
Abundenţă de finanţări: de unde pot lua IMM-urile bani pentru dezvoltare 1 aug 2022

Fie că se numesc Garant Construct, IMM Prod, Rural Invest, Innovation, IMM Invest, StartUp Nation sau fonduri euro­pene, opţiunile pe care le au IMM-urile pentru a se finanţa sunt tot mai ofertante.

citește mai mult
Harta entuziasmului antreprenorial: Numărul firmelor create în 2021 a revenit pe creştere şi a depăşit chiar şi anii prepandemie. Care sunt cele mai efervescente judeţe
Harta entuziasmului antreprenorial: Numărul firmelor create în 2021 a revenit pe creştere şi a depăşit chiar şi anii prepandemie. Care sunt cele mai efervescente judeţe 1 aug 2022

Peste 148.000 de com­panii noi au „prins viaţă“ în cursul anului 2021, un an care, deşi dificil pentru econo­mie, a adus în mediul de busi­ness cu 34% mai multe firme noi decât în anul precedent, arată datele furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comer­ţului (ONRC) la solicitarea ZF.

citește mai mult
Businessul celor mici, dar mulţi
Businessul celor mici, dar mulţi 1 aug 2022

Răbdare. Multă răbdare. Este ceea ce le reco­mandă antreprenorul Wargha Enayati, crea­torul reţelei private de sănătate Regina Maria, celor care trec azi prin, poate, cea mai provocatoare etapă din viaţa lor de business.

citește mai mult
Afaceri online şi offline în vreme de pandemie: cine a avut mai mult de câştigat?
Afaceri online şi offline în vreme de pandemie: cine a avut mai mult de câştigat? 31 mai 2021

De la haine la miere, de la fructe şi legume la obiecte din ceramică - toate şi-au găsit locul pe internet, un adevărat „bazar“ care a luat amploare din martie 2020 încoace. Nimic nu a rămas străin de mediul online, în condiţiile în care contactul fizic a fost, pentru o vreme, îngrădit.

citește mai mult
Care sunt problemele şi temerile antreprenorilor români: Dacă piaţa este afectată, avem şi noi de suferit
Care sunt problemele şi temerile antreprenorilor români: Dacă piaţa este afectată, avem şi noi de suferit 31 mai 2021

„Deşi pare simplu, atunci când faci achiziţia pe fonduri europene nu e aşa simplu: socoteala făcută cu câţiva ani în urmă trebuia refăcută, fie nu se mai găseau bunurile iniţiale, fie deja erau depăşite moral ori era nevoie de altele.“

citește mai mult
Accesul la bani: când să apelezi la credite şi ce aşteptări au băncile
Accesul la bani: când să apelezi la credite şi ce aşteptări au băncile 31 mai 2021

Dezvoltarea unei afaceri presupune investiţii constante, in­diferent de domeniu, aşa că, atunci când sursele proprii nu mai sunt suficiente, antreprenorii se văd în situaţia în care trebuie să gă­s­ească alte „izvoare“ pentru finanţare.

citește mai mult
Antreprenorii români îşi fac curaj să treacă graniţele cu produsele şi serviciile lor
Antreprenorii români îşi fac curaj să treacă graniţele cu produsele şi serviciile lor 31 mai 2021

Automobilele Dacia şi pufuleţii Gusto nu mai sunt de mult doar nişte excepţii atunci când vine vorba de exporturi ale produselor fabricate în România. Mulţi alţi antreprenori au trecut graniţele cu brandurile lor şi au cucerit consumatorii străini, dar potenţialul este încă neatins.

citește mai mult
Noile generaţii de antreprenori şi nişele care i-au atras: „Unde sunt provocări înseamnă că e şi loc de creştere“
Noile generaţii de antreprenori şi nişele care i-au atras: „Unde sunt provocări înseamnă că e şi loc de creştere“ 31 mai 2021

„A fost o logică simplă, de genul «dacă deja suntem câţiva care mâncăm aşa, sunt şanse mari să fie mai mulţi care ar aprecia astfel de produse». Ideea noastră a fost una bine primită.“ Aşa vorbesc despre afacerea lor Cristina Pârlitu şi Răzvan Clapa, fondatorii Nood Food, un laborator cu produse fără zahăr şi fără carne.

citește mai mult
Back in business: de ce au lăsat câţiva antreprenori ţările în care ajunseseră să lucreze pentru a pune bazele unor afaceri în România
Back in business: de ce au lăsat câţiva antreprenori ţările în care ajunseseră să lucreze pentru a pune bazele unor afaceri în România 31 mai 2021

Dan Cornea, cu experienţă în industria navală, a luat drumul antre­prenoriatului în 2020, după două decenii de navigat pe apă, când i-a venit o idee inspirată din călătoriile sale.

citește mai mult
Pandemia a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar. Este o schimbare de durată sau un trend de moment?
Pandemia a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar. Este o schimbare de durată sau un trend de moment? 31 mai 2021

Pandemia de COVID-19, un eveniment care a dat peste cap întreaga lume, a produs o schimbare şi în comerţul alimentar local, mai exact a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale, fie că e vorba de businessuri specializate, fie de magazine de proximitate active în comerţul tradiţional.

citește mai mult
Producţia de bere, iniţiativele educaţionale, platformele online şi proiectele turistice sunt câteva domenii „la modă“ pentru noile afaceri
Producţia de bere, iniţiativele educaţionale, platformele online şi proiectele turistice sunt câteva domenii „la modă“ pentru noile afaceri 31 mai 2021

Berea artizanală, educaţia, platformele online de tot felul, producţia de miere şi alte sortimente apicole, turismul, fabricarea de încălţăminte sunt câteva domenii în care generaţiile noi de antreprenori au văzut oportunităţi. Aşa apar, de la o lună la alta, branduri noi de...

citește mai mult