ZF 24

Asociaţia CFA România şi Alpha Bank lansează o campanie de educatie financiară, care pune accent pe responsabilitate. ”Câtă vreme există dorinţe, avem nevoie şi de campanii şi instrumente financiare care ne învaţă cum să le gestionăm în mod responsabil, fără a ne pune în pericol economiile”

Asociaţia CFA România şi Alpha Bank lansează o...

Autor: Roxana Rosu

11.04.2024, 10:42 90

Asociaţia CFA România şi Alpha Bank lansează o campanie de educatie financiară, care pune accent pe responsabilitate şi echilibrul dintre împlinirea unor nevoi şi satisfacerea dorinţelor.

,,Datele statistice ne arată că România are o vulnerabilitate masivă în ceea ce priveşte educaţia financiară. Cu toate acestea, suntem înconjuraţi, mai mult ca niciodată, de campanii care creează dorinţă. Câtă vreme există dorinţe, avem nevoie şi de campanii şi instrumente financiare care ne învaţă cum să le gestionăm în mod responsabil, fără a ne pune în pericol economiile sau a ne îndatora excesiv. Anul acesta, prin noua noastră campanie, ne folosim de toate mijloacele pe care le avem la dispoziţie pentru a veni în sprijinul românilor: de la specialişti de toate vârstele din comunitatea noastră, până la aplicaţii bazate pe inteligenţă artificială şi multă creativitate.”,  a declarat Alexandra Smedoiu, CFA – Preşedinte, Asociaţia CFA România.

Initiatorii campaniei atrag atentia că România se confruntă în ultimii ani cu nivelul scăzut al educaţiei financiare, gradul mare de îndatorare al oamenilor, procentul semnificativ de populaţie care trăieşte sub limita sărăciei, dar şi vulnerabilitatea în faţa fraudelor sau escrocheriilor financiare. O tendinţă din ce în ce mai accentuată este şi consumul excesiv, mai ales în perioada marilor campanii de reduceri din timpul anului.

,,Doresc să mulţumesc partenerilor noştri, Asociaţia CFA România, pentru invitaţie şi lui Gelu Duminică, pentru că m-a condus în această primă călătorie pe care am realizat-o împreună şi în care am încercat să explicăm într-un mod simplu, prin exemple personale, câteva concepte ce ţin de educaţia financiară.” , a declarat Bogdan Munteanu, Regional Manager Alpha Bank România

Programul de management al dorinţelor este o iniţiativă care face parte din platforma de comunicare ,,Generaţia Independentă”, lansată de Asociaţia CFA România pentru a susţine educaţia financiară continuă şi a încuraja un comportament responsabil.​

Noua serie video constă într-o serie de dialoguri între sociologul Gelu Duminică şi diferiţi specialişti din domeniul financiar, putând fi vizionată în link-ul următor şi pe canalele oficiale de comunicare de comunicare online ale Asociaţiei CFA România.

,,Eu sper ca aceste discuţii să ofere argumente pentru un echilibru în satisfacerea dorinţelor pe care le avem, astfel încât satisfacerea acestora să  nu ne pună siguranţa financiară pe termen mediu şi lung în pericol. Cu alte cuvinte, să fim cumpătaţi şi să ne gândim şi la ziua de mâine.” , a declarat Gelu Duminică, sociolog, profesor asociat al Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii din Bucureşti, director executiv al Agenţiei de Dezvoltare Comunitară Împreună.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO