Bucureştiul „mănâncă“ circa 2,5 miliarde de lei (560 mil. euro), respectiv o treime din toată piaţa de restaurante din România, deşi găzduieşte doar o optime din totalul firmelor care au activitate în domeniu.
Pe piaţa din România activează circa 24.400 de firme care au domeniul principal de activitate „restaurante şi alte activităţi de servicii de alimentaţie“, ele având anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 6,7 mld. lei, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Cifrele includ doar firmele care şi-au declarat situaţiile financiare pe anul 2013.
Capitala este de departe cea mai puternică piaţă de restaurante din România, urmată la mare depărtare de judeţele Cluj, Constanţa, Braşov şi Timiş. Fiecare dintre aceste pieţe este însă de şase până la nouă ori mai mică decât Bucureştiul, care a reuşit să atragă cele mai importante branduri din domeniu, fie ele internaţionale sau locale. Diferenţa poate veni şi din faptul că unele companii, cum sunt de exemplu McDonald’s sau KFC – cei mai mari jucători din domeniu -, au sediul în Bucureşti dar operaţiuni în toată ţara. Cifra de afaceri însă se cumulează pe entitatea din Capitală.