ZF 24

Mihai Drăghici, Partener EY România: Piaţa vehiculelor electrice din România este în creştere rapidă, în conformitate cu tendinţele globale. Înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor

Mihai Drăghici, Partener EY România: Piaţa vehiculelor...

Autor: Roxana Rosu

30.06.2023, 10:00 295

Piaţa vehiculelor electrice din România este în creştere rapidă, în conformitate cu tendinţele globale, şi indică o traiectorie promiţătoare spre un viitor în care înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor, a declarat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.

”EV-urile din România capătă acum o cotă de piaţă semnificativă, de 10% în mai 2023, în timp ce automobilele diesel reprezentau 13%. Tendinţa indică o traiectorie promiţătoare spre un viitor în care înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor. Această schimbare reflectă, de asemenea, preferinţa din ce în ce mai mare pentru mobilitatea sustenabilă în România.”

La nivel global, mai mult de jumătate (55%) dintre cei care au în plan să cumpere o maşină în următorii doi ani intenţionează să cumpere un vehicul electric, potrivit EY Mobility Consumer Index 2023, un raport anual lansat în 2020 care oferă informaţii despre tendinţele globale în domeniul auto.

Este important faptul că 38% dintre aceştia spun că preţurile ridicate ale combustibililor pentru vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) reprezintă principalul motiv pentru a cumpăra un VE. Acesta este primul an în care preţul ridicat al combustibililor este citat ca principal motiv pentru trecerea la vehiculele electrice, depăşind preocupările legate de mediu şi creşterea penalităţilor pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, care obişnuiau să fie pe primul loc.

Cel mai recent raport arată că încrederea consumatorilor în vehiculele electrice a crescut în mod semnificativ, intenţia de cumpărare fiind în creştere pe majoritatea pieţelor, inclusiv în SUA (+19%), Suedia (+12%) şi Japonia (+11%).

Stimulentele guvernamentale, cum ar fi Legea privind reducerea inflaţiei (IRA) din SUA, au, de asemenea, impact şi se aşteaptă să ducă la o creştere suplimentară a vânzărilor în acest an.

În China continentală, deşi guvernul a pus capăt subvenţiilor pentru vehiculele electrice în 2022, înclinaţia consumatorilor către vehiculele electrice continuă să crească, determinată de o combinaţie între eforturile sporite ale producătorilor de automobile în cercetare şi dezvoltare, preţurile competitive şi disponibilitatea mai largă a modelelor accesibile.

SUV-urile sunt tipul preferat de cei mai mulţi potenţialii cumpărători de VE în toate zonele geografice. În timp ce 43% dintre respondenţi îşi arată intenţia de a cumpăra un e-SUV, 33% înclină spre achiziţionarea unui sedan.

Aproximativ 88% dintre respondenţi îşi arată disponibilitatea de a plăti o primă pentru EV-uri, faţă de 80% în 2022. Un procent care variază de la 11% până la 20% este prima de preţ pe care majoritatea respondenţilor se declară dispuşi să o plătească pentru un EV.

În ciuda optimismului general, există totuşi îngrijorări persistente în rândul consumatorilor. Chiar dacă îngrijorările legate de costurile iniţiale de achiziţie s-au diminuat, odată cu apariţia unor modele mai accesibile, 31% dintre respondenţi spun că lipsa staţiilor de încărcare este cea mai mare îngrijorare a lor atunci când se gândesc să cumpere un vehicul electric.

Această îngrijorare se confirmă pe mai multe pieţe, cum ar fi SUA, China, Marea Britanie sau Germania şi aici încărcarea vehiculelor electrice fiind considerată cea mai mare preocupare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO