ZF 24

Start-up-ul local bonapp.eco a intrat şi pe piaţa din Braşov cu aplicaţia sa contra risipei de mâncare. Până acum, aplicaţia a atras 200.000 de utilizatori din Bucureşti şi Cluj-Napoca

Start-up-ul local bonapp.eco a intrat şi pe piaţa din...

Autor: Ioana Niţă

10.04.2024, 17:41 796

Start-up-ul local bonapp.eco, care a lansat în noiembrie 2021 aplicaţia mobilă cu acelaşi nume care le oferă utilizatorilor reduceri la mâncare care se apropie de data expirării, a intrat de astăzi şi pe piaţa din Braşov, acesta fiind acum al treilea oraş în care este disponibilă aplicaţia după Bucureşti şi Cluj-Napoca. Start-up-ul s-a lansat cu 30 de parteneri în Braşov, care au magazine alimentare, restaurante, brutării şi cafenele. Printre aceşia se numără brand-uri precum Domino’s Pizza, Glovo Express, Haplea, Hello Donuts, NoodlePack, Starbucks şi Secom, precum şi magazine sau restaurante locale.

„Cu o populaţie de peste 250.000 de locuitori, Braşovul a fost întotdeauna în topul nostru pentru expansiune. Pe lângă demografia favorabilă, oraşul oferă o potrivire culturală promiţătoare pentru bonapp.eco. Braşovul se bucură de un ecosistem înfloritor, cu tineri şi oameni educaţi, care împărtăşesc valorile noastre”, a declarat Diego Roy de Lachaise, CEO şi cofondator bonapp.eco.

Prin intermediul aplicaţiei mobile bonapp.eco, care este disponibilă pe iOS şi Android, utilizatorii pot cumpăra produse alimentare care se apropie de data expirării, la reduceri de 50% până la 80%.

Până în prezent, peste 200.000 de utilizatori au descărcat aplicaţia în Bucureşti şi Cluj-Napoca şi au salvat 250 de tone de alimente de la aruncare.

„Risipa alimentară impactează negativ din punct de vedere financiar atât comercianţii, cât şi producătorii şi consumatorii şi reprezintă, de asemenea, o ameninţare majoră pentru mediu. Într-o perioadă în care inflaţia loveşte puternic, bonapp.eco poate veni în ajutorul consumatorilor. Prin extinderea aplicaţiei la Braşov, ne urmărim neîncetat misiunea: să transformăm provocările de mediu, economice şi sociale cauzate de risipa alimentară într-o oportunitate durabilă în beneficiul tuturor”, a adăugat Luka Zivkovic, cofondator şi CCO în cadrul bonapp.eco.

Până în prezent, bonapp.eco a strâns 1,4 milioane euro de la business angels şi fonduri de investiţii. Fondatorii companiei plănuiesc o nouă rundă de strângere de fonduri în mai 2024. Noile fonduri vor continua să susţină extinderea companiei în zece oraşe din România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels