Vânzările de camioane urcă în 2015 spre valorile de dinainte de criză, pe măsură ce companiile de transport îşi extind sau reînnoiesc flota.
„Estimăm că piaţa totală de autocamioane grele va atinge maximul ultimilor şapte ani. Bineînţeles, această creştere nu poate veni doar din vânzări «cu bucata». Există şi câteva companii care au achiziţionat un număr mai mare de unităţi, de peste 50, dar aceasta nu este în niciun caz caracteristica principală pentru piaţa de transport din România“, a spus Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks România.
În primele şase luni vânzările de camioane grele au urcat cu 35%, la aproape 3.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, dublu faţă de avansul de18% al pieţei auto totale în acelaşi interval.
Dacă se menţine ritmul actual de creştere, vânzările vor urca spre 6.000 de camioane grele livrate în acest an, volum estimat şi de către Boris Billich, preşedintele Mercedes-Benz România. Pentru a atinge maximul ultimilor şapte ani volumele din 2015 ar trebui să se îndrepte spre 7.500 de unităţi, vânzări atinse în 2009.