• Leu / EUR4.6550
  • Leu / GBP5.1783
  • Leu / USD4.1067
Auto

Clever Taxi: Nu vrem ca bucureştenii sa fie împinşi către un regres şi limitaţi în alegerile de transport zilnic. Star Taxi: Gabriela Firea face o confuzie între serviciul de tip ride-sharing şi cel executat de către taximetriştii bucureşteni

Clever Taxi: Nu vrem ca bucureştenii sa fie împinşi către un regres şi limitaţi în alegerile de transport zilnic. Star Taxi: Gabriela Firea face o confuzie între serviciul de tip ride-sharing şi cel executat de către taximetriştii bucureşteni

Autor: Roxana Rosu

4 ian 2018 846

Propunerile făcute de Primăria Municipiului Bucureşti privind funcţionarea serviciului de taximetrie limitează foarte mult opţiunile utilizatorilor, iar folosirea aplicaţiilor de taxi are ca efect optimizarea fluxului taxiurilor şi fluidizarea traficului general, spun reprezentanţii Clever Taxi, comentând recentele declaraţii ale primarului general Gabriela Firea.

”Noi furnizăm un serviciu de punere în legătură a şoferului cu orice client, facem acest lucru distinct de dispecerat şi complementar acestuia. Oferim astfel un serviciu de e-hailing cu monitorizarea partenerilor, pentru a prioritiza siguranţa utilizatorilor. Acesta este principalul motiv pentru care mai mult de 500.000 de utilizatori din Capitală ne aleg, ţinând cont de o reputaţie care a fost construită în mult timp şi cu multe eforturi. Din 2017, suntem parte a grupului Daimler Mercedes, care oferă soluţii similare la nivel european, în oraşe care au un trafic considerabil mai eficient”, se arată în comunicatul Clever Taxi.

Conform unei decizii adoptata de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în decembrie, bucureştenii vor putea comanda taxiuri la telefon sau online prin aplicaţii dar taximetriştii nu vor mai putea primi comenzile de la clienţi decât prin staţiile radio deţinute de dispecerate autorizate de Primăria Capitalei, decizia ameninţând să scoată din business nu Uber sau Taxify - care oricum nu respectă reglementările privind taximetria susţinând că nu oferă un asemenea serviciu, ci aplicaţiile Clever Taxi şi Star Taxi, care agregă ofertele mai multor furnizori autorizaţi de servicii de taxi şi le permit clienţilor să comande o maşină direct de pe smartphone.

Rata de adopţie a aplicaţiilor de comandă a taxiurilor este una extrem de ridicată în condiţiile în care aplicaţiile le permit utilizatorilor să vadă unde se află maşina de taxi, să obţină date de identificare ale maşinii şi şoferului, să îi indice taximetristului locul exact unde să vină sau chiar comunicarea prin mesaje.

Reprezentanţii Clever Taxi amintesc că în clasamentul TomTom al celor mai aglomerate oraşe din punct de vedere al traficului, Bucureşti se află în top 5. Pe aplicaţia Clever Taxi, este furnizat un taxi în medie în şapte secunde, iar distanţa medie parcursă între şofer şi client este de 600 de metri.

”Sprijinim orice demers pentru digitalizare şi orice iniţiativă de tip smart city, aşa cum şi Primăria şi-a exprimat intenţia de a dezvolta în Capitală. Suntem cât se poate de deschişi pentru a ne aduce în continuare contribuţia”.

De asemenea, reprezentanţii Clever Taxi spun că aplicaţia oferă din 2014 opţiunea de plată cu cardul sau SMS, iar şoferii nu sunt nevoiţi să plătească taxe şi comisioane pentru un dispozitiv POS în maşină.

”Ce ne dorim acum pentru cetăţenii Capitalei, utilizatori sau nu ai aplicaţiei Clever Taxi, e să nu fie împinşi către un regres şi să fie limitaţi în alegerile lor de transport zilnic”.  

La rândul lor, reprezentaţii aplicaţiei Star Taxi au declarat că Primarul General al Capitalei Gabriela Firea face o confuzie între serviciul de tip ride-sharing şi cel executat de către taximetriştii bucureşteni, atunci când interzice aplicaţiile de taxi şi îl acuză pe edilul Bucureştiului că dă curs solicitarilor unor grupuri de interese care nu doresc transparenţa în acest serviciu de transport.

”Star Taxi este o societate comercială care funcţionează perfect legal şi achită taxe şi impozite în România începând din anul 2012. StarTaxi se delimitează de servicii de tip ride-sharing, şi se adresează doar şoferilor de taxi autorizaţi şi atestaţi pentru a efectua serviciul de transport persoane in regim de taxi. Aplicaţia StarTaxi nu face altceva decât să pună în legatură directă un client al transportului de persoane în regim de taxi cu un taximetrist atestat şi autorizat aşa cum este definit de Legea nr. 38/2003”, se arată într-un comunicat al Star Taxi App SRL.

Reprezentanţii firmei spun că utilizatorii aplicaţiei vor putea să îi transmită Gabrielei Firea informaţii privind siguranţa şi calitatea serviciilor pe care le oferă StarTaxi.

”Doamna Primar General Gabriela Firea, din pacate, pare, cel putin la o prima vedere, sa nu faca altceva decât să dea curs solicitarilor unor grupuri de interese care nu doresc transparenţa în acest serviciu de transport in regim de taxi si nici satisfacerea reala a nevoilor bucurestenilor si nu numai a bucurestenilor de a apela la servicii civilizate si eficiente de taximetrie”,  se arată în comunicatul semnat de Vicol Moldoveanu, adminisratorul firmei.

Referitor la faptul că StarTaxi ar avea nevoie de autorizare, reprezentanţii firmei spun că au primit informaţii contradictorii din partea angajaţilor primăriei. Astdel, Direcţia de control din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti a transmis (prin adresa nr. 5008/C/31.03.2013) că firma nu are nevoie de nicio autorizare conform Legii nr. 38/2003: “ş…ţ consideram ca utilizarea aplicatieii de catre SC FDSV ONLINE SRL (n.n. actuala SC Star Taxi App SRL) pusa la dispozitia clientilor nu constituie activitate de dispecerat taxi si nu necesita autorizare speciala reglementata de Legea nr. 38/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, drept urmare nu este interzisa prin lege”.

În acest context, Primăria Capitalei a amintit ieri printr-un comunicat că toate companiile care presteaza servicii de transport persoane trebuie sa obtina autorizatia de transport si licenta de taxi.

„Atrag atentia Politiei Locale ca trebuie sa isi faca datoria. Asa cum  recent a decis si Curtea Europeana pentru Justitie, serviciul de transport persoane prin intermediul aplicatiilor de pe internet reprezinta un serviciu de taximetrie mascat, ceea ce este ilegal. Aceste firme trebuie sa intre in legalitate si sa isi depuna documentele pentru a obtine autorizatia de transport si licenta de taxi. In acest fel, noi garantam ca masinile sunt verificate tehnic iar conducatorii auto au pregatirea necesara si comportamentul adecvat. Nu ne intereseaza si nu ne sperie campaniile de defaimare lansate la adresa Primarului General si a Primariei Capitalei, condamnam aceste atacuri, sunt nedemne si adevarul va iesi la iveala. Atrag de asemenea atentia taximetristilor cu licenta ca o pot pierde daca nu respecta regulile si legislatia existente, inclusiv ultimele masuri: plata prin POS sau online, posibilitatea rezervarii prin aplicatie online, comportament civilizat, limbaj si tinuta decente”, a declarat Gabriela Firea.

Primarul general a anuntat ca acei taximetristi care nu au posibilitatea achizitionarii unei aplicatii, vor putea primi de la Primaria Municipiului Bucuresti o aplicatie pe care Compania Municipala de Management al Traficului o va finaliza.

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6550
Diferență: 0,0215
Ieri: 4.6540
Azi: 4.1067
Diferență: -0,3156
Ieri: 4.1197
Azi: 5.1783
Diferență: -0,162
Ieri: 5.1867
Azi: 4.1251
Diferență: -0,2177
Ieri: 4.1341