Auto

Conferinţa ZF „Industria auto: motorul economiei româneşti“. Costin Borc, vicepremier: Pentru al treilea producător auto avem nevoie de şcoli profesionale

La conferinţa ZF au vorbit 12 dintre cei mai puternici oameni din industria auto din Român

La conferinţa ZF au vorbit 12 dintre cei mai puternici oameni din industria auto din Român

Autor: Bogdan Alecu

19.05.2016, 00:08 740

Industria auto din România, care a rulat anul trecut afaceri cumulate de 20 miliarde de euro făcute din producţia de automo­bile şi componente auto, ar putea atrage un nou constructor de autovehicule, însă Gu­ver­nul trebuie întâi să promoveze rapid învăţă­mân­tul dual pentru a pregăti forţa de muncă necesară, dar şi să construiască autostrăzi care pot garanta termene stricte de livrare.

„Învăţământul dual şi tehnic este una din prio­ri­tăţile Guvernului. Nu infrastructura este bariera numărul unu în dezvoltare, ci forţa de muncă. Nu vom putea dezvolta industria auto dacă nu ne ocu­păm de calificarea şi atragerea forţei de muncă, de păs­trarea în ţară a oamenilor şi aducerea în ţară a ce­lor care vor să se întoarcă. Pentru un al treilea pro­ducător auto avem nevoie de învăţământul dual, apoi de infrastructură. Toţi ne întreabă dacă mâi­ne pot găsi 2.000 de oameni care să lucreze“, a spus Costin Borc (foto), vicepremier şi ministru al econo­miei în gu­vernul condus de Dacian Cioloş în ca­drul eve­ni­men­tului „Industria auto: motorul eco­no­miei româ­neşti“, realizat de ZF în parte­neriat cu New Kopel Group şi Hertz Lease. Vicepre­mie­rul a subliniat că în proiectul România 5% creş­tere eco­­no­mică anual, demografia reprezintă un factor de­ter­minant pentru a atrage un al treilea pro­ducător auto.

Pe de altă parte, România a pierdut o inves­ti­ţie de 500 mil. euro a Daimler într-o uzină de mo­toare în fa­voa­rea Poloniei, în condiţiile în care una din ce­rin­ţe era ca de la fa­brica de motoare la cea de ma­şini din Bremen transportul să dureze cel mult 17 ore.

„Nu am fost un competitor serios pentru fabrica de motoare din cauza lanţurilor logistice impuse de producător, iar condiţia principală era ca motoarele să ajungă în cel mult 17 ore din România la poarta fabricii din Bremen“, a spus vicepremierul. Între Sebeş şi Bremen cel mai scurt drum are 1.634 km, care poate fi parcurs cu un autoturism în peste 16 ore, cu o viteză medie de 107 km/h. Un camion poate rula cu cel mult 89 km/h, însă cu această viteză durata drumului ar fi de aproximativ 18 ore şi 20 de minute, fără pauzele obligatorii, timpul de aşteptare în vamă, având în vedere că România nu este în Spaţiul Schengen şi fără a lua în calcul incidentele rutiere care pot in­ter­veni pe drumurile naţionale cu o bandă pe sens.

În opinia lui Constantin Stroe, România are avantaje importante când vine vorba de atragerea investiţiilor cum ar fi viteza mare de adaptare şi disciplina, datorită căreia acum Renault trimite români în Maroc pentru a pregăti angajaţii din uzina din Tanger în locul celor francezi.

Printre cei mai importanţi invitaţi ai eveni­men­tului din acest an s-au numărat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Auto­mobile din România (ACAROM), Istvan Jakab, preşedintele Ad­mi­nistraţiei Fondului pen­tru Mediu, Bogdan Co­cian, director general Elba Timişoara, Tal Lahav, CFO New Kopel Group, George Asimakis, country ma­nager Hertz Româ­nia sau Mihai Ivănescu, manager coordonator al Importatorilor Auto din cadrul Ţiriac Holding.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO