Auto

Designerul-şef al Renault: Noul Duster vine în 2017 şi va anunţa un salt puternic pentru Dacia

Designerul-şef al Renault: Noul Duster vine în 2017 şi va anunţa un salt puternic pentru Dacia

Laurens van den Acker, designerul-şef al grupului Renault: Avem opt modele Dacia, iar acum ne uităm la portofoliu şi avem maşini care performează foarte bine, dar şi unele care nu se vând la fel de bine precum ne-am dori.

Autor: Bogdan Alecu

07.03.2016, 16:00 8565

Dacia va demara o revoluţie pe gama entry a Renault începând cu toamna acestui an, primul pas fiind lansarea noilor Logan şi Sandero facelift, iar anul viitor este aşteptată cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster.

„În septembrie la Paris vom avea Sandero şi Logan facelift. Este vorba de o restilizare la mijlocul vieţii modelului. Pentru un salt puternic aşteptăm noul Duster. Dacia însă nu are o gamă suficient de mare pentru a avea noutăţi în fiecare an“, a spus Laurens van den Acker, designerul-şef al grupului Renault, resposabil de automobilele celor două mărci.

Dacia nu a prezentat niciun model nou în cadrul Salonului Auto de la Geneva, dar a venit în premieră cu un Logan MCV echipat cu noua transmisie robotizată Easy-R şi cu o nouă nuanţă pentru Duster. Începând cu anul acesta modelele Sandero şi Logan sunt dis­ponibile cu noua cutie de viteze fără pedală de ambreiaj atât pentru motorul pe benzină 0,9 TCe, cât şi pentru die­selul 1,5 dCi.

De partea cealaltă, Re­nault a venit cu noul Scenic şi noul Me­gane Estate, ambele modele fiind importante pentru volumele din Eu­ropa, în special pentru cele din ţările occidentale. „Nu avem noutăţi cu privire la Dacia la Geneva deoarece fiecare brand are un anumit ciclu de produs, iar acum marca este în perioada în care nu are noutăţi. Acum Renault urcă şi vine cu noi modele, în timp ce la Dacia modelele sunt la mijlocul ciclului de viaţă. Anul viitor, spre exemplu, vom veni cu noutăţi“, a spus Laurens van den Aker.

Dacia a înregistrat anul trecut o încetinire a creşterii în Europa, cu un avans de 5,1%, la aproape 383.000 de unităţi, pe o piaţă care a crescut cu aproape 10%. De asemenea, în cadrul grupului, Renault a crescut cu peste 11%, la aproape 878.000 de maşini, brandul franţuzesc fiind cel care a susţinut creşterea grupului. Pe de altă parte, după ce Dacia a pierdut teren în Franţa anul trecut, în februarie marca autohtonă a urcat cu 34%, de trei ori mai repede decât piaţa, iar la nivelul primelor două luni creşterea a fost de 15%, la circa 17.500 de unităţi.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO