Auto

Ford vinde marcile Premium si se extinde in Est

Ford vinde marcile Premium si se extinde in Est
10.09.2007, 18:36 28

Deschiderea ofertelor depuse de catre Ford Motor Company pentru preluarea uzinei de la Craiova vine imediat dupa ce a a anuntat oficial ca Jaguar si Land Rover sunt de vanzare.
In prima parte a acestui an compania americana a finalizat vanzarea Aston Martin, producatorul britanic de automobile sport, pentru 616 milioane de euro.
Ford Motor Company, cel de-al doilea mare producator din Statele Unite, a raportat un profit de 545 de milioane de euro in primul trimestru fiscal, datorat reducerii costurilor si veniturilor obtinute din vanzarea constructorului britanic, comparativ cu o pierdere de 230 mil. euro, potrivit Bloomberg.
Vanzarile au crescut cu 5,5%, ajungand la 44,2 miliarde de dolari (32 de miliarde de euro), au declarat reprezentantii companiei din Dearborn, Michigan. Analistii americani au in vedere inchiderea a 16 fabrici din cele 41 din America de Nord pana in 2012, incluzand noua pana anul viitor.
In 2001, Ford a deschis fabrica Ford Otosan din orasul turcesc Golcuk, pentru a produce gama de utilitare Transit. Capacitatea de productie a uzinei este in prezent de 300.000 de autovehicule, compania angajand 6.500 de persoane. Fabrica este unul din principalii exportatori ai Turciei, contribuind cu 1,6 miliarde de euro la dezvoltarea economiei turcesti.
Ford va investi in urmatorii trei ani 73 mil. euro in extinderea cu 75% a capacitatii de productie la una din fabricile din Rusia, in contextul in care cererea pentru autoturisme pe aceasta piata a explodat.
Ford va creste productia la fabrica din Sankt Petersburg pana la 125.000 de vehicule pana in 2009, de la 72.000 de autoturisme cat produce in prezent, potrivit reprezentantilor companiei.
In cadrul procesului de extindere, Ford va incepe productia modelului Mondeo de dimensiune medie anul viitor la fabrica din St. Petersburg. Vanzarile inregistrate de compania Ford in Rusia s-au dublat in primul semestru al anului, cresterea veniturilor alimentand performantele.
Compania americana a inregistrat cea mai mare pierdere, de 9,1 mld. euro, in 2006 si a prognozat ca nu va obtine profit pana in 2009, in special din cauza zonei Americii de Nord.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO