Auto

Galerie foto cu noul Logan. Care sunt punctele forte ale noului Logan şi cu ce a dezamăgit

Dacia a început să se îndepărteze tot mai mult de conceptul „low-cost”

Dacia a început să se îndepărteze tot mai mult de conceptul „low-cost”

Autor: Bogdan Alecu

11.11.2012, 14:22 8270

În 2010, odată cu lansarea SUV-ului Duster, Dacia a început să se îndepărteze tot mai mult de conceptul „low-cost” sub care au fost lansate în 2004, 2006 şi 2008 modelele Logan, Logan MCV şi Sandero. „Îndepărtarea” a continuat şi cu Lodgy şi Dokker în acest an, însă Logan, Sandero şi Sandero Stepway încă amintesc de acesta.

Noul Logan a luat prin surprindere piaţa auto europeană şi în acest an. Nu la fel de puternic precum a făcut-o în 2004, dar destul de aproape. Atunci toate elementele care vizau reducerea de costuri erau foarte vizibile – de la oglinzile retrovizoare laterale interschimbabile (la care s-a şi renunţat repede deoarece ofereau o vizibilitate foarte slabă în spate) la faptul că portbagajul putea fi deschis doar cu cheia (şi implicit era necesară oprirea motorului). Acum noul Logan a rectificat aceste probleme. Mai mult, noul Logan dispune de un design armonios, modern şi elegant. Este aproape la fel de elegant precum modelele Volkswagen, iar componenta low-cost aproape a dispărut la exterior. Mai mult, aproape a dispărut şi la interior dacă luăm în calcul faptul că acum Logan dispune încă de la al doilea nivel de echipare sistem radio-CD cu MP3 şi port USB, iar la al treilea deja este opţional un sistem multimedia, cu navigaţie, Bluetooth şi USB plus display touchscreen care funcţionează foarte bine. Scaunele sunt confortabile iar în spate au loc fără probleme trei pasageri. Pe de altă parte, dacă vechiul Logan mai avea pe portiere elemente din material textil de o calitate bună, acum acestea au fost înlocuite de un plastic de o calitate slabă, care arată şi se simte ieftin. Per total calitatea interiorului putem spune că a rămas la fel. Pe partea centrală a crescut, datorită noii console, dar prin alte locuri a scăzut. Tot la interior am apreciat şi îmbunătăţirea ergonomiei – acum reglajul oglinzilor retrovizoare se face din partea stângă a volanului şi nu de sub frâna de mână (amplasare foarte periculoasă mai ales dacă este necesară o ajustare în mers, deoarece există „tentaţia” de a ridica frâna de mână). Din păcate comenzile pentru geam nu doar au rămas pe consola centrală, dar acum acestea sunt mai mici şi amplasate mai jos, acţionarea acestora în timpul mersului fiind destul de dificilă.

Noul Logan nu doar arată mult mai bine decât generaţia anterioară, ci şi oferă o ţinută de drum îmbunătăţită. Una din principalele probleme ale generaţiei anterioare era stabilitatea. Caroseria înaltă, garda la sol ce putea fi comparată chiar şi cu cea a unor SUV-uri şi suspensia proiectată pentru a absorbi cât mai mult denivelările de pe drumurile desfundate nu făceau din vechiul Logan unul potrivit nici măcar pentru un condus „uşor sportiv”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO