• Leu / EUR4.9472
  • Leu / GBP5.8254
  • Leu / USD4.6322
Auto

Galerie FOTO. Test Auto ZF: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 140 CP. Activ la drum lung?

Galerie FOTO. Test Auto ZF: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 140 CP. Activ la drum lung?

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 140 CP

Autor: Bogdan Alecu

23.08.2019, 20:00 1054

Un drum lung sau o vacanţă alături de familie implică de cele mai multe ori multe bagaje, mai ales în cazul în care pe lângă adulţi există şi un copil, iar în acest moment cel mai mult contează versatilitatea automobilului.

În Statele Unite şi chiar în Europa începe să prindă contur fenomenul "Tiny House Nation", oameni care în locul caselor "tradiţionale" de 100-200 mp suprafaţă, preferă unele de 20-30 mp, însă mult mai bine compartimentate, astfel încât compensează domensiunea mai "compactă" În acest context, şi maşinile mai mici devin tot mai practice şi mai adaptate nevoilor la un drum mai lung.

În cazul unui drum în oraş, de cele mai multe ori timpul petrecut în maşină per călătorie este de sub 30 de minute sau cel mult o oră. Însă un drum de vacanţă poate însemna 5 sau chiar 8 sau 12 ore de condus, moment în care maşina trebuie să îndeplinească mult mai multe cerinţe.

În primul rând contează portbagajul – 311 litri. Faţă de limita segmentului compact se apropie la circa 40-50 de litri, iar cu un set de bagaje care să umple toate "golurile" portbagajului, acesta se poate dovedi arhisuficient pentru doi adulţi şi un copil pentru o vacanţă de o săptămână. Practic, portbagajul este suficient de încăpător pentru un geamantan de mari dimensiuni, o geantă normală şi trei rucsacuri. La nevoie, nu trebuie uitat că poliţa poate fi îndepărtată, iar portbagajul poate acomoda şi bagaje mai voluminoase.

Pasul doi îl reprezintă interiorul – habitaclul trebuie să fie spaţios şi să nu dea senzaţie de claustrofobie. Pe locurile din spate poate fi amplasat fără probleme un scaun de copil cu prindere isofix, atât front-facing cât şi rear facing fără ca pasagerul din faţă să resimtă un disconfort. Aici trebuie amintit că punctul de prindere (top tether) pentru scaunele front facing este amplasat pe spatele spătarului banchetei, astfel încât aceasta nu reprezintă niciun obstacol în portbagaj. De asemenea, la volan poate sta o persoană de 1,8 metri înălţime, cu scaunul reglat corect, iar în spatele său să stea cineva tot de 1,8 metri. Faţă de generaţia anterioară, noua Fiesta a venit cu o banchetă spate mai confortabilă, nu doar cu scaune faţă potrivite pentru călătoriile lungi. De asemenea tapiţeria utilizată pe versiunea Active este una uşor de curăţat şi în care murdăria intră mai greu.

De ce este mai utilă o caroserie mai înaltă în vacanţe? Pentru că cel mai probabil se va merge într-un oraş necunoscut, iar o parte bună din atenţie va fi direcţionată către sistemul de navigaţie, iar o caroserie înălţată permite evitarea întâlnirilor nedorite cu bordurile mai înalte. În ceea ce priveşte navigaţia, sistemul Sync 3 prin aplicaţia Ford Pass de pe telefon poate primi inclusiv informaţii legate de trafic în timp real, poate citi mesaje de pe SMS, Whatsapp sau Facebook Messenger, se poate conecta la Deezer, Spotify, Google Music, Apple Music sau alte servicii şi aplicaţii de radio via Internet şi desigur, pe lângă navigaţia maşinii poate fi utilizat Google Maps sau Waze.

Tot în cazul Active, maşina dispune de trei moduri de condus – Normal, Eco şi Slippery. Modul Eco permite ajustarea setărilor motorului pentru a obţine un consum mai mic, însă acesta este util numai în cazul şi stilul de condus este adaptat, altfel, se poate ajunge la un consum chiar mai mare decât în stilul normal, pentru că cel de la volan va tura mai mult motorul pentru un cuplu mai mare. Modul Slippery ajută foarte mult la plecare de pe loc atunci când maşina a fost parcată pe pietriş sau nisip, sistemul controlând mult mai bine cuplul trimis către puntea faţă şi nu există riscul ca maşina să disloce pietre.

Tot la drum lung, pe timp de vară, contează foarte mult sistemul de climatizare. Cel automat de pe Fiesta dispune de trei setări pentru puterea fluxului de aer, astfel încât nimeni să nu fie deranjat. În plus, faptul că gurile de ventilaţie de pe consola centrală sunt poziţionate mai jos, acest lucru permite fluxului de aer să ajungă mai bine la locurile din spate.

Singurul inconvenient la un drum lung este cotiera care nu poate fi reglată "înainte-înapoi" şi nu este la fel de confortabilă precum cea de la Focus spre exemplu. Însă şi maşina este mai mică.

Dincolo de aspectele de interior, la un drum lung contează şi calitatea farurilor – Fiesta Active poate veni cu farurile LED contra 800 de euro preţ de listă, iar proiectoarele iluminează virajele în lateral. Lumina oferită de LEDuri aproape elimină nevoia de a utiliza faza lungă pe timp de noapte şi este mai puţin obositoare la drum lung.

Şi tocmai pentru că într-o vacanţă contează şi partea financiară, la un drum de 800 km, Fiesta Active, cu motorul de 1,0 litri EcoBoost, 140 CP, poate consuma 5,8-6,2 litri/100 km în modul Normal, iar aici trebuie luat în calcul faptul că maşina era una plină.

În cazul unei vacanţe cu automobilul, programul poate fi unul flexibil, iar cât de plăcut poate fi, variază de la maşină la maşină. Dacă la un drum scurt multe dintre defecte pot fi trecute cu vederea, la un drum de 5-6 ore contează de la modul în care stă parasolarul, la climatizare şi mai ales contează mirosul degajat de materialele din interior atunci când sunt încălzite de soare. În cazul celor de la Ford, mirosul este unul aproape insesizabil.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9472
Diferență: -0,0101
Ieri: 4.9477
Azi: 4.6322
Diferență: -0,8625
Ieri: 4.6725
Azi: 5.8254
Diferență: -0,1217
Ieri: 5.8325
Azi: 4.7915
Diferență: -0,2768
Ieri: 4.8048