Auto

Gigantul global Forvia, cu peste 7.700 de angajaţi în România, a anunţat că va desfiinţa 10.000 de posturi în Europa. UPDATE. Reacţia Forvia: Reducerea celor 10.000 de locuri de muncă se va face prin neangajarea de personal nou în locul angajaţilor care pleacă, nu prin disponibilizări

Gigantul global Forvia, cu peste 7.700 de angajaţi în...

Autor: Ştefan Stan

19.02.2024, 12:31 19934

UPDATAE: Reacţia grupului Forvia. 

Programul de competitivitate pentru Europa a fost anunţat în contextul schimbării semnificative a condiţiilor de piaţă din Europa. Pe de o parte, producţia de autovehicule în Europa în 2025 va fi cu mult sub nivelul prognozat la începutul pandemiei de coronavirus, cu aproximativ 3-4 milioane de vehicule; producţia de autovehicule este de aşteptat să stagneze la un nivel de aproximativ 17 milioane de vehicule pe an doar până în 2030. Pe de altă parte, presiunea asupra costurilor în Europa creşte semnificativ din cauza supracapacităţii rezultate pe piaţă şi a modificării structurilor clienţilor. Prin urmare, se intenţionează să se consolideze în continuare competitivitatea FORVIA HELLA în Europa. În acest context, urmează să se implementeze măsuri structurale în reţeaua de producţie europeană pentru a o adapta la reducerea preconizată a volumului; productivitatea locaţiilor urmează să fie crescută prin investiţii consistente în standardizare şi automatizare. În al doilea rând, se intenţionează creşterea în continuare a eficienţei în cercetare şi dezvoltare, precum şi în administraţie, de exemplu prin utilizarea inteligenţei artificiale sau prin relocarea sau posibila grupare a activităţilor; îmbunătăţirile semnificative, în special în ceea ce priveşte costurile materialelor, ar trebui să contribuie, de asemenea, la asigurarea competitivităţii.  

Economiile brute anuale vizate de măsuri până în 2028 ar trebui să se ridice la 400 de milioane de euro, din care aproximativ 150 de milioane de euro ar trebui să fie deja realizate până la sfârşitul anului 2025. În total, compania intenţionează să cheltuiască aproximativ 200 de milioane de euro pentru implementarea măsurilor globale până în 2028, din care o mare parte va fi cheltuită până la sfârşitul anului 2025. 

”Neangajarea de personal nou în locul angajaţilor care pleacă reprezintă reducerea celor 10.000 de locuri de muncă şi nu disponibizări. Acest proces se va realiza treptat, pe parcursul a cinci ani de zile, în mai multe locaţii ale grupului din Europa. Anual, la nivelul grupului, în Europa, se înregistrează între 2000 şi 2500 de plecări din rândul angajaţilor”, a spus Olivier Durant, CFO FORVIA. 


Gigantul francez Forvia se pregăteşte să reducă aproximativ 13% din forţa sa de muncă din Europa în următorii cinci ani, pentru a concura mai bine cu rivalii asiatici în trecerea la maşinile electrice, potrivit Bloomberg. 

În România, grupul Forvia operează prin producătorii de componente auto Hella şi Faurecia, care aveau cumulat peste 7,700 de angajaţi în România în 2023.

Grupul Forvia deţine în România prin Hella cinci centre de proiectare şi dezvoltare, un centru administrativ şi trei unităţi de producţie, situate în Timişoara, Arad, Lugoj, Craiova, Iaşi şi Oradea. Compania produce module electronice de control, actuatori - compartiment motor, pompe de vacuum, pedale de acceleraţie sau module de control a energiei electrice. În fabricile deţinute de compania Fovria pe plan local se desfăşoară activi­tăţi de coasere a tapiseriei pentru scaunele auto, coasere componente auto interioare, de producţie a pieselor injectate din plastic şi a sistemelor de evacuare a gazelor. Fovria România (Faurecia) deţine pe piaţa locală fabrici la Tălmaciu (scaune auto), Craiova (siste­me de control al emisiilor), Mioveni (siste­me de interior), la Budeşti, lângă Râmnicu Vâlcea (scaune auto) şi Căteasca, judeţul Argeş (sisteme de interior).

Eforturile de reducere de costuri, inclusiv schimbările în producţia regională şi cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare, ar trebui să producă economii de aproximativ 500 de milioane de euro (539 de milioane de dolari) pe an în 2028, a declarat luni compania.

Forvia, care din 2022 cuprinde furnizorul francez Faurecia şi producătorul german de iluminat şi electronice Hella, avea aproximativ 75.500 de angajaţi la sfârşitul anului trecut. Săptămâna trecută, producătorul german de componente Continental AG a finalizat planurile de reducere a peste 7.000 de posturi la unitatea sa auto, precum şi o acţiune de punere în comun a sediilor din Germania şi din alte părţi pentru a reduce costurile.

ZF Live. Zoltan Cservid, HELLA Factory Timişoara: Investiţia doar în partea de clădire în noua fabrică din Timişoara se ridică la 20 mil. euro şi va fi triplată pentru achiziţia de echipamente de producţie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO