Auto

Honda CR-V: între maşină de oraş, de drum lung şi off-roader

Honda CR-V: între maşină de oraş, de drum lung şi off-roader

Autor: Bogdan Alecu

27.02.2013, 00:06 1559

Noua generaţie a CR-V păstrează aproape intact ADN-ul SUV-ului nipon, fiind o îmbinare între un automobil de familie, proiectat pentru a oferi un confort cât mai bun la drum lung, cât şi un SUV 4x4 atunci când situaţia o cere.

Designul lui CR-V a urmat aceeaşi tendinţă ca şi în cazul noului Accord - cu toate că discutăm despre un model complet nou, s-au preluat o serie de linii de la generaţia anterioară.

La interior calitatea materialelor a fost îmbunătăţită, în timp ce finisarea se menţine la acelaşi nivel înalt. Principala modificare de la interior o reprezintă display-ul computerului de bord amplasat deasupra consolei centrale, în timp ce volanul şi bordul păstrează în mare aceleaşi linii. Cum era de aşteptat, sistemul de navigaţie include harta României, dar aceasta mai trebuie îmbunătăţită pentru a fi şi utilă. Un alt minus care trebuie menţionat este şi "instabilitatea" conexiunii Bluetooth dintre telefonul mobil (un Samsung Galaxy Note II) şi sistemul de infotainment, acesta deconectându-se destul de des.

Cu toate că CR-V nu dispune de şapte locuri, interiorul său este unul dintre cele mai spaţioase din segment. Indiferent cât este de înalt cel care stă în faţă, cei de pe banchetă nu vor fi afectaţi. În ceea ce priveşte portbagajul, la cei aproape 600 de litri ai săi acesta nu va pune probleme legate de lipsa de spaţiu.

Modelul testat era echipat cu dieselul de 2,2 litri şi 150 CP cuplat la o transmisie automată cu cinci trepte. Cu toate că motorul este unul dintre cele mai economice din segmentul său, înregistrând un consum mediu cuprins între 7,5 şi 8 litri/100 km, japonezii s-au încăpăţânat în ceea ce priveşte cutia de viteze - în timp ce concurenţa europeană are deja în portofoliu transmisii cu şapte sau chiar opt trepte, niponii mizează în continuare pe varianta clasică a anilor '90 - automată cu cinci trepte. În afara numărului mai redus de trepte, nu i se pot reproşa alte minusuri cutiei de viteze, aceasta schimbând repede şi aproape insesizabil treptele.

Honda CR-V

  • Propulsie: turbo-diesel, L4, 2.199 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu cinci trepte, 150 CP la 4.000 rpm, 350 Nm la 2.000 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 10,6 s, viteză maximă 190 km/h, consum mediu 6,8 l/100 km, emisii CO2 180 g/km.

  • Preţ model testat: de la 37.683 de euro cu TVA

  • Plus: interior spaţios, portbagaj mare, echipare superioară

  • Minus: setată prea mult pe confort

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO