Auto

Hyundai i30: încă o surpriză de la coreeni

Hyundai i30: încă o surpriză de la coreeni

Autor: Bogdan Alecu

21.06.2012, 00:03 1930

Kia cee'd/Hyundai i30 reprezintă ideea reuşitei coreenilor în "lupta" cu mult mai celebrii constructori euro­peni. În 2006/2007 au fost lansate primele generaţii ale acestora, care s-au dovedit a fi concurenţi redutabili pentru modele mult mai cunoscute precum VW Golf, Opel Astra sau Ford Focus, iar anul acesta au fost lansate în cea de-a doua generaţie.

Hyundai i30, modelul testat, a trecut printr-o transformare completă. Singurul element care aminteşte de generaţia anterioară este culoarea albastră utilizată la iluminarea sistemului audio. Atât. Prezintă un design elegant, sportiv şi care, cel mai important, asigură în continuare un interior foarte spaţios, realizat ergonomic şi cu un portbagaj de aproape 380 de litri, comparabil chiar cu al unor sedanuri compacte.

Motorizarea diesel de 1,6 litri, cu toate că are numai 110 CP, oferă senzaţia de cel puţin 130 CP. Acesta urcă rapid în ture, iar cuplat la cutia de viteze manuală cu şase trepte oferă chiar un caracter sportiv. Putem critica doar direcţia care, fiind electrică, transmite un feed-back uşor artificial. În oraş este extrem de placută, nu însă şi pe un drum cu multe viraje.



Hyundai i30 Exclusive 1,6 CRDi

Propulsie: Diesel, L4, 1.591 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 110 CP la 6.000 rpm, 260 Nm la 1.900 rpm

Performanţe: 0-100 km/h 11,5 s, viteză maximă 185 km/h, consum mediu 4,3 l/100 km, emisii CO2 114 g/km.

Preţ: 18.790 euro cu TVA

Plus: Consum redus, design, dinamism, echipare bogată

Minus: Direcţie prea "moale"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO