Auto

Ce se întâmplă cu angajaţii Blue Air, companie care din 21 martie suspendă toate zborurile „Până la sfârşitul lunii martie 40% din colegi îşi efectuează zilele de concediu de odihna neefectuate, iar restul îşi desfăşoară activitatea fie în regim de telemunca fie la locul de muncă”

Ce se întâmplă cu angajaţii Blue Air, companie care din 21 martie suspendă toate zborurile „Până la sfârşitul lunii martie 40% din colegi îşi efectuează zilele de concediu de odihna neefectuate, iar restul îşi desfăşoară activitatea fie în regim de telemunca fie la locul de muncă”

Autor: Mădălina Panaete

17.03.2020, 16:31 708

Oana Petrescu, CEO al companiei aeriene Blue Air, care din 21 martie îşi va suspenda toate zborurile până la încheierea perioadei în care starea de urgenţă este activă, spune că transportatorul îşi doreşte să păstreze toate locurile de muncă şi că începe toate demersurile pentru a proteja atât sănătatea angajaţilor cât şi continuitatea activităţii Blue Air.

„De aceea, începând de ieri şi până la sfârşitul lunii martie 40% din colegi îşi efectuează zilele de concediu de odihnă neefectuate aferente anilor anteriori, iar restul îşi desfăşoară activitatea fie în regim de telemuncă (30%) acolo unde este posibil, fie la locul de muncă (zbor, hangar, centru operational)- restul de 30%.Toate proiectele şi iniţiativele care nu sunt direct legate de asigurarea continuităţii afacerii sau nu au impact imediat în activitatea operaţională curentă au fost suspendate, inclusiv activităţle de training de zbor, simulatoare, etc”, a spus pentru ZF Oana Petrescu. Ea adaugă faptul că Blue Air are în curs procesul de alegere de către salariaţi a reprezentantilor salariatilor, prima consultare cu reprezentanţii aleşi fiind planificată pentru vineri, 20 martie 2020.

„Între timp, pe termen scurt, evaluăm în permanenţă situaţia şi ne asigurăm că reacţionam la timp şi corect în sensul minimalizării impactului negativ al acestei situaţii asupra operaţiunilor Blue Air în condiţiile date. Suntem în contact direct cu autorităţile şi partenerii noştri pentru a asigura continuitatea activităţii noastre în condiţii de siguranţă şi securitate pentru pasagerii, angajaţii şi partenerii noştri”.

Oana Petrescu spune că Blue Air este în curs de a contura o serie de scenarii de redimensionare a activităţii pentru următoarele 3-6 luni, urmând ca decizia finală să ia înainte de sfârşitul lunii martie. 

În prezent, Blue Air are peste 1.000 de angajaţi – piloţi, însoţitori, ingineri şi personal tehnic, comercial, IT şi financiar. În plus, de activitatea companiei depind într-o mare măsură şi circa 3.000 de angajaţi ai aeroporturilor, companiilor de ground, IT, call center şi alţi furnizori.

Blue Air suspendă toate zborurile regulate începând cu data de 21 martie şi până la încheierea perioadei în care starea de urgenţă este activă, iar în perioada 17-20 martie va opera un număr limitat de zboruri al căror obiectiv esenţial este de a aduce pasagerii români înapoi în ţară.

„Blue Air asigură transportul a aproximativ 4,5 milioane de pasageri/ an şi în ultimii 5 ani a plătit peste 350 mil. lei impozite, taxe şi contribuţii la bugetul de stat, din care peste 100 mil. lei/ an în ultimii doi ani”.

 
 
AFACERI DE LA ZERO